رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس و کلاردشت گفت: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال سیلاب دوباره در روستاهای بالادست محور کندوان به منظور حفظ ایمنی مسافران، جاده کندوان بر روی تردد خودروها بسته شد.

جاده کندوان بسته شد

به گزارش قدس آنلاین مهدی صفایی افزود : با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال طغیان و سیلاب رودخانه ها در روستاهای بالا دست جاده کندوان و به منظور حفظ ایمنی مسافران این مسیر تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

وی ادامه داد: بارش باران در ارتفاعات این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و احتمال دوباره طغیان رودخانه ها در روستاهای دلیر و ناتر در بالا دست و ورود این سیلاب به جاده چالوس دور از انتظار نیست.

صفایی گفت: هم اکنون به دنبال تخلیه کامل جاده کندوان از خودرو هستیم و در حال حاضر مسیرهای جایگزین نیز برای تردد مسافرین جاده فیروزکوه و هراز برقرار است.

وی تصریح کرد: نیروهای راهداری در قالب پنج اکیپ مجهز در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز این مسیر را سیلاب احتمالی پاکسازی کنند.

مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را بارانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دمای هوا در این منطقه ۱۷ درجه سانتی گراد است.

کرمعلی اسدی افزود: با توجه به عبور فعالیت سامانه بارشی از منطقه شاهد بارش باران و رعد و برق تا صبح سه شنبه خواهیم بود.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کندوان در حوزه استحفاظی مازندران واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.