مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پایان عملیات امدادرسانی ‌به ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی مونسون از تاریخ ۲۸ تیرماه لغایت ۱۵ مرداد ماه خبر داد.

پایان  عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا میربهاءالدین امروز در زاهدان اظهار کرد: به همت نیروهای امدادگر و نجاتگر عملیات امدادرسانی به  ۲هزار و ۴۹۰  خانوار آسیب دیده  توسط  ۶۴۲ تیم عملیاتی به پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۸ تیر ماه  لغایت  ۱۵  مرداد   ۳۱۶ روستا و ۲۱ شهرستان تحت پوشش در ۱۳ شعبه  این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدند. 

این مسؤول ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۲۹۷۱  نفر روز نجاتگر در قالب ۶۴۲ تیم روز عملیاتی صورت  گرفت.

وی همچنین گفت: در این مدت  ۳ هزار و ۶۴۴  نفر به تعداد ۳۶۴۴ خانوار  از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادرهای این جمعیت اسکان اضطراری  یافتند، ۸۴۳ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی  ، ۲۲۹۰ تخته موکت ، ۴۸۲۳ تخته پتو و ۶۱۱۹ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.
  
میربها ءالدین به توزیع  ۲۲۲۵  بسته مواد غذایی  اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته های غذایی مقدار ۱۱۰۹  قوطی کنسرو،  ۹۲۱  کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل‌  ۹۸  کیلوگرم  چای ، ۴۲ کیلوگرم قند و شکر ، ۳۸ شعله فانوس، ۷ شعله والور، ۲۳ ست ظروف بین سیل زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد:  ۴۳ نفر آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی توسط نجاتگران هلال احمر به مناطق امن انتقال داده  شدند و ۲ خودرو گرفتار در سیل نیز رهاسازی شد همچنین به منظور استقرار برخی خانوارهای آسیب دیده در شهرستان زاهدان ۷ اردوگاه با ظرفیت ۸۵خانوار برپا شد. 

وی گفت: با توجه به پایان بارندگی در شهرستانهای متاثر از بارندگی مانسون شامل  سرباز ، دلگان ، فنوج ، چابهار ، میرجاوه و کنارک ، سراوان خاش ایرانشهر، سیب و سوران، زاهدان، نیکشهر و مهرستان و با توجه به پایدار شدن اوضاع جوی عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در این مناطق پایان یافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.