سفیر چین در مسکو می گوید آمریکا به دلیل خو گرفتن به سیاست دوران جنگ سرد، حاضر به پذیرش دنیا بدون هژمونی خود نیست.

آمریکا برای حفظ هژمونی خود به تایوان متوسل شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، سفیر چین در مسکو از آمریکا خواست تا از تلاش برای حفظ هژمونی خود دست بردارد.

«ژانگ هانهویی» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد ایالات متحده باید بیدار شود و تلاش برای حفظ هژمونی جهانی خود را، که هر روز به طور فزاینده ای رو به افول است، متوقف کند.

دیپلمات ارشد چین در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده همچنان از ذهنیت جنگ سرد رنج می برد. اما دیگر زمان آن فرا رسیده که آنها از خواب بیدار شوند و از تلاش های بیهوده خود برای حفظ هژمونی آمریکا در جهان دست بردارند.

هانهویی یادآور شد که ایالات متحده از استفاده از هیچ ابزاری در این زمینه مضایقه نمی کند و حتی از توسل به موضوع تایوان، برای محدود کردن چین ابایی ندارد.

دیپلمات ارشد چین اقدامات اخیر واشنگتن را مصداق نقض اصل چین واحد و تنش زایی در تنگه تایوان دانست و آن را محکوم کرد.

ژانگ هانهویی در ادامه افزود که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ضربه سنگینی به روابط آمریکا و چین وارد کرده است.

وی یادآور شد که روابط بین المللی تنها بر اساس اصل احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز، همکاری و عدم رویارویی بین کشورها امکان پذیر است.

سفیر چین در مسکو مسئله تایوان را مهم ترین و حساس ترین موضوع در روابط چین و ایالات متحده دانست و افزود که پلوسی سومین سیاستمدار مهم در ایالات متحده است. او با هواپیمای دولتی آمریکا به تایوان سفر کرد، او نماینده ایالات متحده بود و اعتراف کرد که این یک سفر رسمی است.

ژانگ هانهویی تاکید کرد: چین از ایالات متحده می خواهد که از مداخله در مسئله تایوان و امور داخلی چین دست بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.