قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

نشنال رِویو

نشریه نشنال رِویو که هر دو هفته یک بار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود به بحران آموزشی و یادگیری در ایالات متحده آمریکا پرداخته است. این مجله با طراحی جذابی بر روی جلد که یک فارغ التحصیل را که تنها شبحی از او دیده می شود را به تصویر کشیده است، و با انتخاب تیتر «پر کردن جای تهی»، توسط ۱۰ پژوهشگر خود معضل از بین رفتن جنبه یادگیری در مدارس و دانشگاه های آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

نیو ریپابلیک

ماهنامه نیو ریپابلیک یکی از چهره های پر سروصدای حزب جمهوری خواه در آمریکا را معرفی کرده که به عقیده این نشریه می تواند در آینده به بلندمرتبه ترین مقام ها در این کشور دست یابد. کوین مک کارتی رهبر حزب اقلیت های مجلس نمایندگان آمریکا به گفته نیو ریپابلیک هیچ علاقه ای به سیاست نداشته و از طرف دیگر عطش سیری ناپذیری برای رسیدن به قدرت دارد؛ همچنین وفاداری کورکورانه ای نسبت به ترامپ داشته که او را به گزینه ای بسیار خوب برای جمهوری خواهان تبدیل می کند. این نشریه مک کارتی را یکی از شانس های بزرگ انتخاب به عنوان رئیس مجلس نمایندگان به جای نانسی پلوسی لقب داده و می گوید اگر این اتفاق بیفتد باید احساس خطر کرد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود در پرونده ای وضعیت سیاسی در ایتالیا و قدرت گرفتن احتمالی یک زن تندرو در این کشور را مورد بررسی قرار می دهد. در حالی که انتخابات ملی ایتالیا در تاریخ ۲۵ سپتامبر برگزار خواهد شد، جورجیا ملونی سیاستمدار راست افراطی، یکی از شانس های اصلی این انتخابات است و نظریه های تند او مخصوصا در مورد لزوم مقابله با پناهجویان سرصدای زیادی به راه انداخته است. اسپکتیتر با طرحی از او و انتخاب تیتر «آیا جورجیا ملونی خطرناکترین زن در اروپاست» در خصوص به قدرت رسیدن شخصی مثل او هشدار می دهد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در گزارشی به وقایع حاشیه ساز اخیر در آمریکا و هجوم ماموران اف بی آی به منزل دونالد ترامپ برای خارج کردن اسناد محرمانه دولتی که توسط او مخفی شده بودند پرداخته است. این نشریه با طراحی جالب توجهی بر روی جلد که ترامپ را در کنار جعبه های پر از اسناد محرمانه انبار شده در کنار استخر منزلش نشان می دهد، این فرضیه را مطرح می کند که آیا رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر چنین کاری محاکمه خواهد شد؟ ویک همچنین شرایط افغانستان را یک سال بعد از خروج آمریکا از این کشور زیر ذره بین برده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند در تازه ترین شماره خود که شماره ای ویژه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال این کشور است، به مقایسه آزادی و پیشرفت های هند در قبل و بعد از استقلال می پردازد. این نشریه با چاپ دو عکس که در بازه زمانی ۵۰ ساله گرفته شده، که یکی از آن ها در ۱۹۶۸ دانشمندان هندی را نشان می دهد که قسمت کوچکی از موشک ساخت فرانسه را در دست دارند و در عکس دیگر پنجاه سال بعد شاهد به فضا رفتن موشک ساخت کامل هند هستیم، کنایه ای به دستاوردهای هند در این مدت می زند. تیتر اصلی این نشریه نیز «آزادی در ۷۵ سالگی» انتخاب شده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت چهارم) + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.