فرمانده فراجا از زائران اربعین خواست که مراقب اسناد هویتی خود به خصوص گذرنامه یا برگه‌های گذر موقت خود باشند.

زائران اربعین مراقب گذرنامه و برگ‌های گذر باشند

به گزارش قدس آنلاین از سایت پلیس، سردار حسین اشتری با تسلیت برای فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهارکرد: همانطور که در داخل کشور مقررات را رعایت می‌کنیم بیرون از کشور نیز باید به همین نحو عمل کرده و بر اساس مقررات و قوانین آن کشور ضوابط رعایت شود. زائران اربعین باید به توصیه‌های پلیس ایران و عراق بیش از پیش توجه کرده تا ان‌شاءالله به عتبات عالیات مشرف و در این سفر مشکل خاصی برای این عزیزان پیش نیاید و به سلامت و با خاطری آسوده از این سفر معنوی به شهرهای خود بازگردند. البته عاشقان حسینی انسان هایی وارسته و منظم هستند اما باز هم پلیس توصیه می‌کند که توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه زوار عزیز مراقب اسناد هویتی خود به خصوص گذرنامه و برگه‌های گذر موقت خود باشند تا خدای نکرده گم شدن یا آسیب به آنها باعث نگرانیشان نشود، گفت: ماموران پلیس گذرنامه اقدامات مناسبی را که حاصل زحمات چند ماهه است به مردم ارائه دادند که به نوبه خود از تک تک عزیزان و همه کارکنان خدوم پلیس که با اخلاص در ایام اربعین حسینی تلاش مضاعفی را جهت خدمات رسانی به زائران عزیز ارائه دادند صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

اشتری همچنین در قرارگاه اربعین حسینی پلیس راهور فراجا نیز حاضر شد و با اشاره به حجم تردد انبوه زائران در مرزها گفت: مجموعه انتظامی کشور تا پایان مراسم اربعین و بازگشت عاشقان حسینی و عادی شدن شرایط تردد زوار، افتخار خدمتگزاری به زائران را برعهده دارد. او در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرماندهان قرارگاه‌های اربعین حسینی فراجا مستقر در پایانه‌های مرزی گفت: از اقدامات مناسب قرارگاه‌های اربعین مستقر در استان‌های مرتبط با این موضوع که به صورت مستمر و هدفمند برنامه‌های این ستاد را دنبال و اجرا می‌کنند، تقدیر و تشکر داریم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و کرامت زائران حسینی اولویت پلیس است، افزود: درحال حاضر با موج بازگشت زائران همزمان با خروج عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از مرزهای شش گانه روبه رو هستیم و با توجه به این شرایط امیدواریم بتوانیم همچنان خدمتگزاران شایسته‌ای برای این عزیزان باشیم تا ان‌شاءالله به سهولت و در آرامش به شهرهای خود بازگردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حجم تردد انبوه زائران در مرزها تصریح کرد: پلیس با تمام امکانات و تجهیزات سعی کرده تا شرایط مساعدی را برای حفظ نظم و امنیت و آرامش زائران فراهم کند. در هر صورت مجموعه انتظامی کشور تا پایان مراسم اربعین و بازگشت عاشقان حسینی و عادی شدن شرایط تردد زوار، افتخار خدمتگزاری به این عزیزان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در مرزهای شلمچه و مهران با موج جدید و جمعیت قابل توجهی از بازگشت زائران اربعین مواجه هستیم، اظهارکرد: فرماندهان باید با اتخاذ تدابیر لازم خدمات شایسته‌ای برای تامین و حفظ نظم و امنیت زائران تا مقصد این عزیزان فراهم کنند تا آنها با خاطری آسوده به مقصد خود بازگردند.

تلاش پلیس برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین

فرمانده فراجا در بازدید از مرز بین المللی خسروی گفت : برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه بین‌المللی خسروی مسئولان استانی و کشوری با تمام توان پای کار آمده‌اند. او ضمن تقدیر از تلاش‌های اثرگذار کارکنان مرزبانی و انتظامی استان کرمانشاه، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در ایام اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه عراق یک کشور مستقل است و پذیرای زوار ایرانی شده‌ است، کارکنان مرزبانی فراجا باید با اخلاق حسنه با کارکنان کشور عراق برخورد کنند.

وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی (ع) مسئولان استانی و کشوری با تمام توان پای کار آمده‌اند و مرزبانی هم با تمام نیرو پذیرای زائران و تأمین کننده امنیت این عزیزان است که به برکت فرهنگ غنی مکتب اهل بیت (ع) امسال در مرز خسروی توانستیم خادم زوار امام حسین (ع) باشیم. اشتری به زائران امام حسین (ع) توصیه کرد: برابر مقررات در کنگره بزرگ و جهانی اربعین شرکت کرده و از مرز عبور کنند و در کشور عراق به مقررات آن کشور احترام بگذارند.

امکانات و زیر ساخت‌های مطلوب در مرز خسروی

فرمانده کل انتظامی کشور در بازدید از پایانه مرزی خسروی نیز گفت: این پایانه از امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و در صورت تقویت می‌تواند پذیرای زائران بیشتری در سال‌های آتی باشد. خدمات‌رسانی به زائران تا پایان زمان بازگشت آنها با جدیت از سوی پلیس و سایر دستگاه‌های اجرایی ادامه خواهد داشت.

اشتری که در قرارگاه اربعین مرزبانی استان کرمانشاه صحبت می‌کرد، ادامه داد:‌ خدمت به زائران امام حسین(ع) توفیق و افتخاری بزرگ است که بخش بزرگی از آن نصیب پلیس و به ویژه مرزداران استان کرمانشاه شده است. مدیریت بازگشت زائران از کربلای معلی موضوع بسیار مهمی است و حتماً باید به آن توجه جدّی شود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مشکلی از نظر تأمین امنیت زائران وجود ندارد و تلاش می‌شود، همین امنیت مطلوب و پایدار تا پایان مأموریت اربعین تداوم یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.