معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کشور در چهار روز آخر سفرها در هفته جاری و در آئین های پایانی ماه صفر به سمت مشهد سوق داده خواهد شد.

اختصاص ۸۰ درصد اتوبوسهای برون شهری کشور به بازگشت زائران رضوی

به گزارش قدس آنلاین، داریوش امانی افزود: به مناسبت شهادت امام رضا(ع) شمار زیادی از هموطنان طی هفت تا ۱۰ روز به مشهد مشرف شده اند که برای تخلیه این میزان مسافر اقدام به بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از سراسر کشور کرده ایم.

وی به تجربه عملیات بزرگ بازگشت زائران پیاده اربعین از مرزهای غربی کشور اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد داده ایم تیم های راهداری استانها و تمهیدات جا به جایی مسافر مانند آنچه در مهران صورت گرفت در مشهد نیز صورت گیرد به عنوان نمونه همان ساختار استقرار سکوهای ویژه مسافران تهران و اصفهان و دیگر استانها در مشهد برپا تا بازگشت مسافران تسهیل شود.

او اضافه کرد: با همکاری شرکتهای حمل و نقل بخش خصوصی مقرر شد ۳۰ درصد به قیمت بلیت اتوبوسهایی که متعهد شده اند در عملیات بازگرداندن مسافر مشارکت کنند افزوده شود.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی پیش از این گفته بود: در حال رایزنی با سایر نهادها و مجموعه در کشور هستیم تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد تامین کنیم.

جعفر شهامت افزود: پیش بینی می شود حجم سرویس دهی اتوبوسها در روز اوجگیری سفرها یعنی روز شهادت امام رضا (ع) بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باشد.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه، نهم مهر ماه نیز برای خروج زائران رضوی که با افزایش قابل ملاحظه ای همراه است نیاز به اتوبوس است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.