سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی اقدامات زمینه سازان و عناصر اصلی اغتشاشات که عمدتا از مبادی خارجی هدایت شدند را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و از آنها گذشت نمی‌کند.

ستایشی: قوه قضاییه تحرکات عناصر اصلی اغتشاشات را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در دهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت میلاد رسول اکرم و حضرت امام جعفرصادق علیه السلام افزود: این ایام مصادف است با هفته وحدت و این ایام را خدمت همه مسلمانان جهان و به طور خاص مسلمانان کشور عزیزمان تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: جامعه امروز در سراسر جهان به تمسک نسبت به آموزه‌های دینی و نبوی نیاز مبرم دارد و امروز ازهم‌گسیختگی میان مسلمانان در اثر فراموشی دستورات موکد رسول اعظم صورت گرفته است چنانچه پیوستگی برخی دولت اسلامی با دشمنان مسلمانان باعث ضربات غیرقابل جبران به پیکره اسلام شده است.

ستایشی اظهارداشت: امروز پیام کنارگذاردن اختلافات در جامعه اسلامی و حتی بشریت است و دست یازیدن به امور وحدت بخش ضروری است.وی اضافه کرد: نیازمندی فعلی امت اسلامی برای تمسک به اخلاق حسنه، امانتداری، صدق گفتار و شیوه حکومتداری از جمله بسط عدالت و قسط باید تبیین گردد همچنین لزوم تمسک به اندیشه‌های نبوی مبنی بر مودت و دوستی و محبت و مقابله با دشمنان و کفار لازم است که برای مردم تبیین شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: امروز جبهه گیری در مقابل آمریکا و صهیونیسم مطالبه منطقی ملت‌های مسلمان است که باید به آن پاسخ قانع کننده و مکفی داد.

ستایشی ابراز امیدواری کرد هفته وحدت سرآغازی برای تجلی وحدت در گستره جهانی و جغرافیای ایران اسلامی باشد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حوادث ناشی از فوت خانم مهسا امینی ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومه گفت: به همه افرادی که در این حوادث اخیر صدماتی دیدند و مشکلاتی برای آنها پیش آمد با توجه به اینکه حکومت اسلامی حکومت رأفت و توجه به جامعه است، به افرادی که ناآگاهانه به میدان آمدند و گرفتاری برای آنها پیش آمد توجه داریم همچنین به صورت ویژه و خاص عرض تسلیت به خانواده‌های مدافع امنیت داریم و این شهدا توسط عده‌ای اراذل و اوباش و بی‌توجه به حاکمیت کشور و با بی‌قانونی مورد تعرض واقع شدند؛ این شهدا افرادی بودند که برای جان و مال و ناموس مردم به میدان آمدند؛ آنها از مردم بودند و در مقام دفاع برآمدند.

ستایشی افزود: آنان که مقام رفیع شهادت نائل آمدند عرض تهنیت داریم و آنان که صدمه دیدند آرزوی عافیت داریم.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: تلاش دشمن همواره ابهام افکنی، آشوب‌طلبی، کشته سازی، درگیر کردن مردم و رویارو قراردادن آحاد جامعه و در نهایت ضربه به امنیت، آرامش، امنیت و اخلال در رفاه و پیشرفت کشور است. در این ایام شرایط بازار و اقتصاد دچار مشکلاتی شد اما اکنون صحنه شفاف و مبرهن است و جایی برای ابهام وجود ندارد.

ستایشی به پرونده مهسا امینی اشاره کرد و گفت: گزارشات شفاف و علمی از سوی سازمان پزشکی قانونی برای پرونده خانم مهسا امینی منتشر شد و اکنون زمان جبران اقداماتی است که عده‌ای علیه شهروندان، اموال عمومی و خصوصی و دولتی انجام دادند.

وی با اشاره به نظریه پزشکی قانونی کشور گفت: برخی به دنبال تعجیل اعلام نتیجه بودند اما دستگاه قضایی با توجه به وعده‌ای که داده بود دقت را فدای سرعت نکرد و با توجه به موازین قانونی و با تمسک به خرد جمعی و تشکیل قوی ترین و بی‌نظیر ترین کمیسیون پزشکی متشکل از فوق تخصصان و سرآمدان و فرهیختگان رشته‌های مختلف با اختصاص زمان بسیار با موشکافی و دقت پرونده را مورد بررسی قرار دادند و هیچ گزارشی نبود که بررسی و مغفول بماند.

وی اضافه کرد: حتی در نشست‌های جنبی دیگر، نظر سایر پزشکان متوفی و خانواده گردآوری و در نهایت نظریه پزشکی قانونی منتشر شد و همانگونه که پیش از این نیز از سوی ریاست قوه قضاییه اعلام شده بود این گزارش به اطلاع عموم مردم رسید.

قوه قضاییه محل تظلم‌خواهی آحاد جامعه است

ستایشی ادامه داد: قوه قضاییه محل تظلم خواهی عموم افرادی است که مورد ظلم قرار گرفتند و کسانی که ظلم علیه ملت کردند باید جبران کنند. هر کدام از شهروندان که در این جریانات مورد ظلم قرار گرفتند، قوه قضاییه را ملجا خود بدانند.

وی تصریح کرد: هجمه رسانه‌ای و سیاسی از سوی رسانه‌های بیگانه و دعوت به آشوب و اغتشاش یکی از بزرگترین ظلم‌هایی بود که علیه ملت ایران صورت گرفت و باید تا استیفای حقوق مردم ایران، پیگیری شود.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بر خود تکلیف دانستیم که قائل به تفکیک متهمان و بازداشت شدگان باشیم افزود: کسانی بر اساس هیجانات به میدان آمدند که مشمول رأفت اسلامی می‌شوند و احکام‌متناسب با وضعیت بازداشتی‌ها صادر می‌شود.

۱۷۰۰ نفر در مرحله تحقیقات اولیه آزاد شدند

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۰ نفر بی‌قید رهاسازی شدند گفت: این افراد در مرحله تحقیقات اولیه آزاد شدند و افتخار ما این است که اکنون بازداشتی‌ها حداقلی استو شامل افرادی است که هدفمند در این جریانات ورود پیدا کردند.

تشریح مزایده خودروهای لوکس

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی با همکاری دستگاه قضایی تعداد ۱۰۴۰ دستگاه را به مزایده گذاشت و مجوز مزایده بر چه اساسی صادر شده است، گفت: شروع این موضوع به سفر بوشهر رییس قوه قضاییه برمی گردد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این سفر محل انبار کالاهای رسوبی را ملاحظه کرد و در راستای رفع مشکل دستورات موکدب را برای تعیین تکلیف عاجل این کالاها ابلاغ کرد که بخشی از این کالاها، خودروهایی بود که پرونده این خودروها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در جریان رسیدگی قرار داشت.

وی ادامه داد: دستور لازم برای فروش خودروهای لوکس صادر شد زیرا به دلیل شرایط آب و هوایی بوشهر در شرف از بین رفتن بود و این دستور با حضور نمایندگان قانونی انجام شد و مزایده تحت نظر نمایندگان برگزار شد و یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو انجام شد و ۹۸۲ دستگاه خودرو در مزایده عرضه شد و ۹ دستگاه فاقد پیشنهاد بود و مابقی یعنی ۹۷۳ خودرو عرضه شد و رقم مزایده حدود سه هزار میلیارد تومان است.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه هر دو هفته یک بار روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و این نشست خبری از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.