نماهنگی در شبکه تلویزیون بین المللی ایران منتشر شده است که هشدار خاصی را به الهام علی اف می دهد.

نخجوان به ایران ملحق میشود؟

به گزارش قدس آنلاین، نماهنگ «ایران مقتدر» به زبان ترکی از شبکه برون مرزی سحر منتشر شده است که رزمایش ایران در شمال غرب ایران را محور قرار داده است. در بخشی از این نماهنگ، اینگونه بیان میشود که «هرکس به ایران چپ نگاه کند، باید به تاریخ الحاق شود».

برخی کارشناسان تحلیل محتوای رسانه، این نماهنگ را هشداری به دولت آذربایجان و الهام علی اف تحلیل میکنند. بعد از رزمایش سپاه پاسداران در مرزهای ارمنستان و آذربایجان که به تازگی پایان یافته است، منابع خبری از هشدار به مقامات آذربایجان حرف میزنند که در منطقۀ نخجوان جنبش‌هایی وجود دارد که خواهان الحاق به ایران هستند.

رزمایش نیروهای سپاه در مرزهای آذربایجان و ارمنستان که طی هفتۀ گذشته انجام شد، به گفتۀ معاون هماهنگ‌کننده سپاه "چندین پیام داشت".

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان نخستین پیام را خطاب به دولت آذربایجان و در عین حال رژیم صهیونیستی دانسته و گفته است: "کشورهای همسایه ادعا کردند که حضور صهیونیست‌ها (اسرائیل) توهمی است که ایران دارد. ما هم امیدواریم که این توهم باشد چرا که اگر واقعیت داشته باشد تبعات حضور اسرائیل را خواهند دید"... تهران از چندین سال قبل بارها به باکو در مورد همکاری با رژیم صهیونیستی هشدار داده است. به گفتۀ مقامات سپاه "تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش پایگاه‌های خود در برخی کشورهای همسایه ایران در شمال‌غرب کشور"، مطلقاً برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

پیام دیگر رزمایش سپاه، قدرت‌نمایی در داخل کشور است. پورجمشیدیان گفته است: "آنهایی که در خیابان روسری از سر برمی دارند و بلوا می‌کنند بدانند که این انقلاب مزین به خون هزاران شهید است و با در آوردن چند روسری خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود".

نخجوان به ایران ملحق میشود؟

پیام اصلی رزمایش شمال غرب

پیام سوم رزمایش نیز همچنان مستقیماً برای باکو است. به نوشتۀ خبرگزاری تسنیم "از زمان آغاز جنگ دوم قره‌باغ بیم آن می‌رفت که بر اثر این جنگ، تغییرات اساسی در مرزهای ایران با ارمنستان و آذربایجان رخ دهد و بر منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأثیرات فراوانی داشته باشد".

تسنیم توضیح می‌دهد که "دلیل اهمیت این منطقه برای ایران آن است که کشور ارمنستان دروازه صادرات و ترانزیت کالا از ایران به‌سمت اروپا است و از همین روی گذرگاه‌های مرزی مشترک ایران و ارمنستان اهمیت فراوانی در حوزه اقتصادی ایران دارند".

تحرکات دولت باکو در ماه های گذشته نگرانی کشورهای منطقه خصوصاً ایران را در پی داشته است.

خبرنگار: علی اکبری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مهدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    کاش که بشه... خدا کنه شاهد و عامل عزت روز افزون جمهوری اسلامی ایران عزیز باشم...
  • صالح وملورین آذربایجانی اصل باکو ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    بنده کسی هستم با طایفه بزرگ شخص خودم ۱۵برادروخواهرهستیم باخانواده وطایفه بزرگ که از عملکرد بی کفایت وصهیونیستی پدروپسری که ریشه آذری نداشته وادعا درمیاورند درحقیقت بس ازدشمنان ترک زبان بدترند دین وریشه مارو به گرداب وجهنم هدایت میکنند ما آذربایجانیها شیعه مولاعلی هستیم ودینمان دین بزرگ وآبرومندیست که شیطانانی چون پدروپسر علی اف میخواهند ضربه به ماآذربایجانیها بزنند که این امر برماپوشیده نیست وبه شکست انجامیده ما همه آذربایجانیهای همه طرف برادروخواهریکدیگرهستیم مارو از مادر وپدرانمان که زیریک پرچم باشرف ایران بودیم باحیله ودشمنی جداکردن وچشمانمان همیشه گریان ونگران پدرومادران مارونگران ازدوری فرزندانشان باچشمان ودستان باز به دیارابدی فرستادن.چشمان باز برای دیدن فرزندانشان درآغوش یکدیگروکنارهم ودربغل همان دستهای باز پدرومادری وچشمان باز براینکه ببینند وچشمانشان اینبار اشگ شوق بریزد نه اشگ نگرانی ببینند ولبخندبزنند وباآرامش درخاک ایران بخواب ابدی بروندحال امسال منه آذربایجانی با اشگهایمان پیمان می بندیم مادروپدران فوت کردیمان راخوشحال وپرونده نگرانیشان ونیمان رابراهمیشه ببندیم
  • اسی ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    سلام وخداقوت به تمامی نیروهای انسانی که حافظ صلح وثبات واقتدارایران عزیزمان هستند وای کاش که نخجوان به ایران الحاق شودوزیرپرچم ایران این هم وطنان عزیزمان درامنیت زندگی کنند