سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ٣٠٠٠ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی جهت خرید تراکتور خبر داد.

٣هزار تسهیلات ٣٠٠ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور

به گزارش قدس آنلاین، امید قالیباف ضمن اعلام این خبر، اعلام کرد: سود این تسهیلات چهار درصد و مدت بازپرداخت هفت ساله خواهد بود و بر اساس توافق نامه‌ای که هفته آینده به امضا خواهد رسید، سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای این تسهیلات در نظر گرفته می‌شود. این تسهیلات توسط یکی از بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به رشد ۵۰ درصدی تولید تراکتور در نیمه نخست امسال، گفت: تولید تراکتور در شش ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و از ۹۷۵۰ دستگاه به ۱۴۶۲۵ دستگاه تراکتور رسیده است.

افزود: همچنین در همین مدت صادرات تراکتور نیز ۸۹ درصد رشد کرده است. در نیمه اول امسال ۹۴۳ دستگاه تراکتور صادر شده است که طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان سال به ۴۶۰۰ خواهد رسید.

بساط بازار آزاد تراکتور جمع می‌شود

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حال حاضر بازار آزاد تراکتور در حال حذف شدن است گفت؛ افزایش تولید تراکتور، اختلاف قیمت کارخانه با بازار را به شدت کاهش داد؛ بطوریکه تراکتور ۳۹۹ که در فروردین ماه امسال در بازار آزاد ۷۵۰ میلیون تومان قیمت داشت، اکنون به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است (که نسبت به قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی کارخانه بالاتر است؛ این موضوع عمدتا به خواب پول در مدت زمان تحویل برمی‌گردد) و در برخی مدل ها حتی رشد منفی قیمت هم دیده می‌شود.

قالیباف در پایان خاطر نشان کرد: نیاز سالانه تراکتور ۲۰ هزار دستگاه برآورد شده که بیش از این نیاز، برابر ٣۵ هزار دستگاه تراکتور در سال جاری تولید خواهد شد؛ این رشد تولید علاوه برآنکه سبب حذف تقاضای سرمایه‌ای و بازار آزاد خواهد شد، عاملی برای افزایش صادرات نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.