مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از تامین و جایگزینی یک فروند بالگرد بل ۴۱۲ با بالگرد بل ۲۰۵ در خراسان جنوبی خبر داد.

تامین یک فروند بالگرد برای هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین محمدعلی کاوسی، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای شرایط خاصی است و به لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود، به رسانه‌های گروهی گفت: در این راستا با پیگیری های استاندار استان و مساعدت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بالگرد بل ۴۱۲ با بالگرد بل ۲۰۵ قبلی مستقر در استان جایگزین شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امداد هوایی از سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا است، افزود: هنگام وقوع انواع حوادث می‌توان از پایگاه‌های هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: این بالگرد دو موتوره و چند منظوره از وضعیت پایداری و ایمنی بالایی در پرواز برخوردار است.

گفتنی است بالگرد بل ۴۱۲ از بزرگ‌ترین بالگردهای نیمه‌سنگینِ فعال در ایران است که سه هزار و ۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت آن نیز دو خلبان و ۱۳ مسافر است و با یک بار سوخت‌گیری ۲۷۰ مایل مداومت پروازی دارد.

طی هفته گذشته و در بازدید استاندار خراسان جنوبی از جمعیت هلال احمر استان مقرر شد از محل اعتبارات استانی این بالگرد به تجهیزات پرواز در شب مجهز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.