استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی، بهسازی و مرمت قنوات روستایی است که این موضوع باید با همکاری همه مردم و نهادها پیگیری شود زیرا منجر به حیات روستا خواهد شد.

مرمت و بهسازی قنات منجر به حیات روستاها می‌شود

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری شامگاه شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه کشاورزی اظهار کرد: باید کار جهادی مدیران در کنار تلاش مردم منجر به نتیجه قابل لمس برای مردم شود و این در حالی است که طرح تحول روستایی استان به گونه ای طرح ریزی شده که به بهره مندی ۱۰۰ درصدی تا قبل از پایان دولت سیزدهم برسد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای انجام صحیح کارها لازم است تا فهم مشترکی بین دستگاه ها در خصوص اجرای برنامه ها شکل گیرد به عبارتی باید اطلاعات موجود در مرکز استان و شهرستان ها به گونه ای یکسان باشد که همه مسولان استانی و شهرستانی بدانند چه وظیفه ای دارند و قرار است چه نتیجه ای به دست آید تا یک حرف مشخص بین مسوولان استانی و شهرستانی مطرح باشد.

وی اظهار کرد: برای این منظور هم باید مسائل در تمام سطوح استانی و شهرستانی به درستی شناسایی شود تا براساس اولویت بندی صحیح در کنار نیاز موجود استان مشخص شود، سپس راه حل متناسب با آن مساله انتخاب و اجرایی شود.

سه هزار و ۸۰۰ رشته قنات در خراسان رضوی

غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: کل اعتبارات سفر بیش از ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن به موضوع احیا و باز سازی قنوات اختصاص یافته است که در طول سه سال به اجرا می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی سه هزار و ۸۰۰ رشته قنات وجود دارد که احیای هزار و یک رشته قنات با توجه به خشکسالی و سیل در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.