اعضای شورای شهر مشهد در موضوعات مختلف شهری ۲۰ سوال از شهردار این شهر برای پاسخگویی مطرح کردند که توضیحات سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد نتوانست آنها را قانع کند.

شهردار مشهد در یک قدمی استیضاح قرار گرفت

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در جلسه علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد، سوالهای مختلفی از شهردار مشهد پرسیده شد که عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگران‌، انتصابات غیر کارشناسی، عدم اهتمام ویژه به پروژه‌های حاشیه شهر، عدم اجرای مصوبات شورای شهر و انعقاد پروژهای سرمایه گذاری جدید از مهمترین آنها بود.

شهردار مشهد در پاسخ به این سوالات بیان کرد: در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر، شهرداری خود را مکلف به انجام آن می‌داند که البته در اجرای این قانون مشکلات و نواقص قانونی وجود دارد.


سید عبدالله ارجائی افزود: تاکنون از ۳۷۶ نفر در رابطه استخدامی مستقیم در شهرداری ، ۳۳۴ نفر تاییدیه گزینش را دریافت کردند، ۳۱۱نفر تعیین پست شده است و ۱۷ نفر نیازمند تعیین پست هستند.

وی خاطر نشان کرد: از ۷۹۰ نفر مشمولان رابطه حجمی در شهرداری شاغل در بخش اداری، ۷۷۹ نفر در کمیته منابع انسانی مورد تایید بودند، ۷۴۷ نفر تاییدیه گزینش دارند و تاکنون ۴۴۰ حکم صادر شده است که ۱۰۸ نفر نیازمند پست سازمانی هستند و تعیین تکلیف آنها نیازمند تصمیم‌گیری کشوری است.

شهردار مشهد افزود: همچنین از چهار هزار و ۴۳۲ نفر شاغل در شرکت‌های وابسته به شهرداری، تاکنون ۱۴۴ نفر تاییدیه گزینش را اخذ کرده اند و مابقی در نوبت گزینش هستند.

وی افزود: شهرداری مشهد بزرگترین خانواده شهدا را در خود جای داده است و همین موضوع باعث شده روند کار طولانی‌تر شود و دقت فدای سرعت نشود.

ارجائی در خصوص انتصابات غیر کارشناسی نیز اظهار کرد: مصداق غیرکارشناسی بودن باید مشخص شود، تخصص گرایی در انتصابات صورت گرفته ملاک بود، در موضوع جوان‌گرایی نیز میانگین سنی مدیران منصوب شده دوره قبل ۴۶ سال بود که در این دوره به ۴۴ سال کاهش یافته است.

شهردار مشهد در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم گفت: در سال ۹۹ میزان اعتبار فعالیت عمرانی کمتر از ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۰ با اصلاح بودجه ۳۸ درصد و در بودجه امسال نیز ۴۲ درصد است.


وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های بزرگی در طرح تفصیلی در حاشیه شهر تعریف شده و جزو معدود شهرهایی هستیم که جهش مسکن دارد.

ارجائی درباره پروژهای سرمایه گذاری جدید در این دوره نیز اظهار کرد: تعداد فراخوان داده شده در هفت ماه سال جاری ۱۶ مورد است که نشان دهنده فراهم شدن زیر ساخت‌ها است.

شهردار مشهد ادامه داد: ۱۴پروژه مشکل دار اقتصادی دوره های قبل نیز در این دوره با همراهی دستگاه های نظارتی تعیین تکلیف شد.

وی در خصوص اجرای مصوبات شورای شهر مشهد افزود: مصوبات شورای شهر تا حد ممکن اجرا شده و مصوبات اجرا نشده نیازمند پیگیری های بیشتر است.

پس از توضیحات شهردار ، اقناع اعضای شورای شهر از این توضیحات به رای گذاشته شد که اعضای شورا با هشت رای مخالف، ٢ رای ممتنع و ۴ رای موافق، قانع نشدند.

حسن موحدیان، رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پاسخ‌های سید عبدالله ارجاعی شهردار مشهد قانع نشدند و طبق قانون، اعضای شورای می‌توانند با پنج امضا، برای درخواست استیضاح اقدام کنند.

دستگاه قضا با اقتدار به جرایم اغتشاشگران رسیدگی کند

رییس شورای شهر مشهد نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: این ادعا مبنی بر اینکه در ۴٣ سال گذشته، اعتراض مردم شنیده نشده، بی‌انصافی است، از ابتدای انقلاب تاکنون صدای افراد معترض شنیده شده و خواسته‌های به حق آنان پاسخ داده شده است.


موحدیان خاطرنشان کرد: صبر و بردباری نیروهای انتظامی و بسیج در این مدت جای تقدیر دارد، این صبر و مقاومت باعث شد آن جمعی که با احساسات و هیجان با اغتشاشگران همراه شده بودند، راه خود را از این اخلال‌گران امنیت جدا کنند، لذا از این به بعد باید با قاطعیت با اغتشاش‌گران برخورد شود و دستگاه قضایی با اقتدار به جرایم آنها رسیدگی کند.

وی گفت: دشمنان اراده ما را نمی‌توانند تحریم کنند، امروز تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی مسابقه دارد و امیدواریم در این رقابت با اراده و اقتدار پیروز شود.

نامگذاری معابر در مشهد به نام شهدای امنیت

همچنین در این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای امنیت با قید دو فوریت بررسی و مصوب شد، طبق این مصوبه ، معبر فرعی شهید هنرور ۱۴ در منطقه ۲ با حفظ شماره به نام شهید مدافع امنیت دانیال رضازاده، معبر فرعی شهید هنرور ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید مدافع امنیت حسین زینال زاده و معبر فرعی ۲۲ بهمن ۱۲ در منطقه ۳ با حفظ شماره به نام شهید مرزبانی رضا رضوانی نام گذاری شد.

بر اساس این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نسبت به طراحی و نصب یادمان شهیدان "دانیال رضازاده، حسین زینال‌زاده و محمد رسول دوست محمدی" در محل شهادت آنها، اقدام نماید و نسبت به نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر به نام شهدای گرانقدر امنیت اقدام کند.

تصویب لایحه تعیین تکلیف اماکن و ابنیه پادگان لشکر ۷۷ ثامن الائمه نیز از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.