شهردار تهران گفت: ما به همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئولیت آلودگی هوای تهران را برعهده داریم و مسئولیت مستقیم با ما نیست.

 عقب نشینی زاکانی از پذیرفتن مسئولیت  آلودگی هوای تهران

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از سال قبل قرارگاه جهادی مسکن را در تهران راه‌اندازی کردیم و بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد را تفاهم کرده‌ایم که بخشی از آن‌ها شروع شده و بنای ما این است که سالانه حداقل ۱۸۰ هزار واحد را برای تهران داشته‌ باشیم.

وی افزود: ما ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که ۴۵۶۰ هکتار آن بافت فرسوده است و مناطق ذخیره شهری را مثلاً در منطقه‌ ۱۸ و ۱۹ داریم.

زاکانی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: ما به همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئول هستیم و مسئولیت مستقیم با ما نیست، اما وظیفه داریم که پیگیری کنیم و اساس حرکت خود را توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته‌ایم تا بخش تردد خودروهای شخصی را با ایجاد آسایش و رفاه در حمل و نقل عمومی کاهش دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: میزان سهم بخش تردد خودروهای شخصی در تهران ۷۰ درصد است و ما باید خدماتی ارائه کنیم تا این میزان کاهش یابد؛ همچنین باید فضای سبز را توسعه دهیم که ۱۵۰۰ هکتار فضای سبز را روز ۱۵ اسفند افتتاح می‌کنیم و امیدواریم میزان فضای سبز پیرامونی و داخل شهر را به بالای ۶۱ هزار هکتار برسانیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.