سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو انفجارهای پل کریمه و خطوط لوله نورداستریم را در فهرست «اقدامات تروریستی» دسته‌بندی می‌کند.

انفجار پل کریمه و خطوط لوله نورد استریم اقدام تروریستی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که انفجارهای اخیر در پل کریمه و خطوط لوله نورد استریم، ماهیت مشابهی داشته و هر دو در فهرست حملات تروریستی قرار می‌گیرند.

پسکوف پس از مکالمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در توضیح این دو حادثه گفت: هر دو حادثه به عنوان اقدامات تروریستی دسته‌بندی می‌شوند.

رسانه‌های روسی و اوکراینی ۲۰ مهرماه از وقوع انفجاری مهیب در پل شبه‌جزیره کریمه خبر دادند؛ این پل به «کرچ» معروف بوده و کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.

همچنین خطوط لوله نورد استریم یک و دو که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا و آلمان از زیر دریای بالتیک محسوب می‌شوند، ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) به‌دنبال وقوع چندین انفجار در مجاورت جزیره بورنهولم دانمارک، دچار نشتی شده و در نتیجه آن پمپاژ «محدود» گاز مسکو به اروپا را متوقف شد.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات موجود، عوامل نیروی دریایی انگلیس در برنامه‌ریزی، تدارک و اجرای حمله تروریستی ۲۶ سپتامبر در دریای بالکان و انفجار خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ دست داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.