مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر می‌شود.

صادرات سالانه ۳۵۰ هزار تن محصول کشاورزی از مرز دوغارون به افغانستان

به گزارش قدس خراسان آنلاین، جواد اعتضادی اظهار کرد: شهرستان تایباد با دارا بودن ۴۰۰ منبع آبی ۴۶ درصد اشتغال منطقه را در حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد گردش مالی مردم شهرستان بر پایه فعالیت‌های کشاورزی و مرتبط با این حوزه استوار است، خاطرنشان کرد: این شهرستان مرزی در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند هندوانه، زعفران و گندم توانسته رتبه‌های خوبی را در خراسان رضوی به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه تایباد در کشت هندوانه رتبه اول استان را داراست، افزود: هر سال برداشت هندوانه در تایباد از خرداد آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

اعتضادی بیان کرد: امسال ۲۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت میان‌ولایت این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰ تن از این محصول جمع‌آوری و روانه بازارهای هدف شد، بیان کرد: کشت ۶۰ درصدی کشتزارهای هندوانه این مناطق به روش نشایی موجب بهره‌وری ۱۰۰ درصدی منابع آبی شده است.

وی تولید زعفران تایباد را در جایگاه سوم استان عنوان کرد و گفت: این محصول بین کشاورزان تایبادی جای خود را باز کرده و به دلیل اینکه برای تولید به آب کمتری نیاز دارد، ۷۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد قابل کشت شهرستان را به خود اختصاص داده است. بیش از ۲۰۰۰ خانوار بهره‌بردار کشاورزی در زمینه کشت و تولید زعفران فعالیت دارند.

اعتضادی تصریح کرد: امسال از ۶۸۰۰ هکتار اراضی تایباد گندم برداشت شده و این شهرستان رتبه پنجم استان را از این منظر داراست.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری پنج رقم گندم متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان در اراضی مستعد تایباد کشت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.