رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بازنگری و اجرای طرح های جامع مرزی در بسیاری از پایانه های مرزی کشور اشاره کرد و گفت: پایانه مرزی باشماق که پس از بازرگان دارای بیشترین میزان ترانزیت و تردد در میان گذرگاه های مرزی است، اکنون در حال توسعه و افزوده شدن محدوده بوده و طرح جامع پایانه مرزی رازی نیز تکمیل شده و اکنون آماده افتتاح است.

 بازنگری و اجرای طرح های جامع مرزی در بسیاری از پایانه های مرزی کشور

به گزارش قدس خراسان آنلاین، داریوش امانی عصر پنجشنبه در حاشیه هم اندیشی مدیران پایانه های مرزی کشور اظهار کرد: برای حمل کالای ترانزیتی روسیه حتما باید از ظرفیت مسیر آذربایجان کنیم، لذا توسعه همکاری با این کشور و البته کشورهای ترکمنستان و هند برای حمل کالای ترانزیتی روسیه در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین گفت: هم افزایی و همکاری بین دستگاه های فعال در مرز و اخذ اختیارات لازم از دولت برای اعمال مدیریت واحد مرزی توسط پایانه های مرزی سازمان راهداری از اولویت های اصلی این سازمان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه "چرا مطابق دستورالعملی، مسوولان ادارات راهداری از مصاحبه با رسانه ها منع شده اند"، گفت: از وجود این دستورالعمل اطلاع ندارم، اما همیشه به مدیران کل راهداری تاکید کرده ایم با رسانه ها تعامل داشته و درباره هر پیشرفت و تحول مثبت به خصوص در خراسان رضوی با رسانه ها مصاحبه کنند.

امانی گفت: طی هشت ماه امسال پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق گذرگاه‌های مرزی کشور ترانزیت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: با توجه به اقدامات دولت سیزدهم و تفاهم هایی که با کشورهای همسایه در حوزه تجارت و ترانزیت منعقد شد، نیاز بود طی دیروز و امروز این نشست هم اندیشی با حضور ۲۵ مدیر پایانه مرزی در مشهد برگزار شود.

وی گفت: در این نشست اهداف و اقدامات جدید برای رسیدن به هدف گذاری دولت سیزدهم در حوزه ترانزیت و رسیدن به عدد ۲۰ میلیون تن ترانزیت برای همکاران تبیین شد.

امانی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از طریق پایانه های مرزی ایران انجام شده و با توجه به هدف گذاری ترانزیت ۲۰ میلیون تنی باید از ظرفیت کریدور شمال - جنوب شامل مسیر کشورهای روسیه تا هند و دیگر کشورهای منطقه برای تحقق این رقم استفاده شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نشستهای چند جانبه در حوزه تجارت و ترانزیت با کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و گرجستان اشاره کرد و افزود: با توجه به همسایگی آبی و خاکی ایران با ۱۵ کشور، باید به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.