مجموعه مستند سیاسی « خیریه اشرف» با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق است که به تحلیل پرونده فساد مالی مریم رجوی و همراهانش پرداخته است.

مجموعه مستند سیاسی « خیریه اشرف » در قاب شبکه پنج سیما

به گزارش قدس آنلاین مجموعه مستند سیاسی «خیریه اشرف» با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید تفرشی قرار است از آنتن شبکه پنج سیما تماشایی شود.

«خیریه اشرف»   در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است و به زودی تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

این مجموعه یک پروژه به ظاهر خیریه در کشورهای اروپایی است که سازمان منافقین آن را دنبال می‌کرد.

هدف از ساخت این پروژه کمک به مردم ایران اعلام می‌شد، اما این هدف ظاهری، پوششی برای سر کیسه کردن شهروندان بی اطلاع اروپایی از سوی سازمان بد نام مجاهدین بود.

از این رو «خیریه اشرف» به تحلیل و تبیین پرونده فساد مالی مریم رجوی و همراهانش براساس اسناد موجود در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان با روایت افراد بریده شده از این سازمان است.

به عبارت دیگر با افشای حدود شش هزار برگ از اسناد رسمی دولتی و موسسات خیریه آزاد شده در آرشیو ملی بریتانیا، در ژوئن ۲۰۱۹ ابعاد جدید گسترده و عمیقی از تبهکاری‌های پنهان و چند لایه مالی سازمان موسوم به مجاهدین خلق و موسسات اقماری و پوششی آن افشا شد.

تاکنون به ابعاد گوناگون مالی این موضوع زیاد پرداخته شده، اما این نخستین بار است که در این مجموعه به مدد انبوه اسناد جدید، گفتگو با کارشناسان و شاهدان عینی و دیگر تحقیقات تکمیلی بین المللی، به جزئیات و زوایای پنهان این روند تبهکاری مالی یک فرقه سیاسی ایدئولوژیک پرداخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.