رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه بهداشت و درمان شاهرود و میامی خبر داد.

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه بهداشت و درمان شاهرود و میامی

به گزارش قدس آنلاین، حسین شیبانی امروز در آئین افتتاح ساختمان جدید مرکز فوریت‌های پزشکی و سایر پروژه‌های درمانی و پژوهشی این درمانگاه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موفق به جذب 200 میلیارد تومان اعتبار در سفر اول ریاست جمهوری به استان سمنان و کسب رتبه دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته بخش جراحی قلب در بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود راه‌اندازی شده که هم‌اکنون بخش جراحی قلب و تجهیز بخش آنژیوگرافی آن مشغول ارائه خدمت به بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: همچنین راه‌اندازی بخش بازتوانی قلب و ریه، افتتاح پایگاه اورژانس فرومد و مرکز بهداشت قلعه‌نو خرقان از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده این دانشگاه در سال گذشته بوده است.

شیبانی "دورا پزشکی" را یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در حوزه زیرپوشش دانست و عنوان کرد: برای مناطق دوردست که امکان دسترسی به پزشک متخصص نیست با استفاده از دستگاه آنلاین و مجازی، فشارخون، اکسیژن، نوار قلب و ضایعات پوستی به پزشک متخصص گزارش داده‌شده و با توجه به این مستندات، کار درمان و انجام معاینه می‌شود.

وی اضافه کرد: این دستگاه در حال حاضر در بیمارستان در شرف بهره‌برداری میامی وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای ارسال این دستگاه به نقاط دیگر حوزه تحت پوشش دانشگاه با کمک شرکت برکت در سال آینده در حال انجام است.

مقام ارشد وزارت بهداشت در شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان میامی در آینده نزدیک گفت: بخش اسکوپی، بازتوانی طب ریه به‌زودی برای رفاه حال مردم راه‌اندازی می‌شود.

به گفته شیبانی، همچنین همراه سرای بیمار با ظرفیت 20 اتاق 30 متری هم‌اکنون جهت استفاده همراهان بیمار در شهرستان شاهرود در حال خدمت‌رسانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.