گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی شب گذشته اعلام کرد کشورش قصد دارد دفتر نمایندگی سیاسی خود در فلسطین را تا سطح سفارت ارتقا دهد.

شیلی سفارت در فلسطین تاسیس می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بوریچ این مطلب را در سخنرانی خود در مراسم جشن عید میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام در حضور اتباع فلسطینی مقیم سانتیاگو ابراز داشت.

بوریچ گفت: یکی از تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت متبوع من که هنوز آن را اعلام نکرده ایم و هم اکنون می خواهم اعلام کنم، آن است که ما سطح دفتر نمایندگی سیاسی رسمی خود در فلسطین را از کاردار در حال حاضر به سفارت ارتقا خواهیم بخشید و به زودی آن را افتتاح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: فلسطینیان ملتی هستند که وجود دارند و مقاومت می کنند و دارای تاریخ هستند.

شیلی هم اکنون در تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری دارای دفتر نمایندگی سیاسی است که در آوریل ۱۹۹۸ افتتاح شد و فلسطین نیز در سانتیاگو دارای سفارت خانه است.

شیلی در سال ۲۰۱۱ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و پس از آن پیوستنش را به یونسکو مورد تایید قرار داد.

فلسطینیان تا کنون بارها در شیلی در اعتراض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی تظاهرات برگزار کرده اند.

میان دو ملت شیلی و فلسطینی رابطه تنگاتنگی وجود دارد. این رابطه پس از مهاجرت فلسطینیان به شیلی واقع در غرب آمریکای لاتین در قرن بیستم آغاز شد. شمار فلسطینیان در شیلی هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر است و در واقع بزرگ ترین اقلیت اتباع عرب در خارج از خاورمیانه به شمار می روند.

فلسطینی ها در شیلی به طور اساسی در دو بخش تجارت و صنعت نساجی تمرکز یافته اند و در واقع شیلی های فلسطینی الاصل با موفقیت به جرگه سیاست پیوسته اند.

فلسطینیان در شیلی دارای باشگاه فوتبال هستند که در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و مهاجران عرب بازیکنان آن را تشکیل می دهند و مسابقات آن توسط هزاران هوادار در سرزمین های فلسطینی دنبال می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.