رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف و باران از روز چهارشنبه هفته جاری استان را فرا می‌گیرد.

بارش برف و باران چهارشنبه آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از روز چهارشنبه هفته جاری مه گرفتگی جاده‌ها و کاهش افق دید برای محورهای مواصلاتی پیش بینی می‌شود، افزود: بارش‌های متناوب، وزش باد و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی را شاهد خواهیم بود در این راستا رانندگان و افرادی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند لازم است تا تجهیزات زمستانی به همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به لغزندگی جاده‌های کوهستانی و لزوم تجهیز خودروها به زنجیر چرخ ادامه داد: مناطق اثر این پدیده جوی جنوب و مرکز استان آذربایجان غربی است و تا پایان هفته جاری این روند تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تدابیر لازم برای مقابله با اثرات کولاک و مه گرفتگی را اتخاذ کنند و صرفه جویی در حامل‌های انرژی نیز مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای چالدران منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود افزود: شهرستان پیرانشهر با دمای هوای مثبت هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

صابری از شهروندان استان خواست تا از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در روزهای پایانی هفته جاری پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.