معاون دادستان مشهد در دادسرای انقلاب گفت: برای برخی از افرادی که در اغتشاشات دستگیر شدند و به صورت سازمان‌یافته در خیابان‌ها حضور پیدا نکرده بودند، تعلیق تعقیب صادر شده و تعدادی را برای اصلاح رفتاری و بازآموزی‌های مورد نیاز به حوزه ورزش استان می‎‌سپاریم.

الزام به ورزش در باشگاه‌ها برای برخی بازداشتی‌های اغتشاشات

به گزارش قدس خراسان، قاضی رحمانی در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی رؤسای هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی که با هدف پیشرفت ورزش استان تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد و گفت: از همین رو افرادی را که برای آنان قرار تعلیق تعقیب صادر شده به حضور در باشگاه‌های ورزشی الزام خواهیم کرد و رؤسای هیئت‌های ورزشی می‌توانند آنان را بازاجتماعی کرده و به جامعه تحویل دهند و دستگاه قضا در کنار آن‌ها خواهد بود.

مدیران ورزشی در مسیر موفقیت

قاضی اسماعیل رحمانی با بیان اینکه مدیر موفق مدیری است که خود عضوی از جامعه ورزشی باشد، اظهار کرد: ورزش به تعالی روح و بزرگ شدن اندیشه کمک می‌کند. اگر مدیری ناموفق است، علتش گرایش نداشتن آن مدیر به سمت و سوی ورزش است. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب امر به ورزش را امر به معروف می‌دانند.


وی تصریح کرد: در جریان‌های اخیر شاهد تأثیرگذاری ورزشکاران بر برخی اقدامات بودیم.

کوتاهی برخی در باشگاه‌های ورزشی

معاون دادستان مشهد افزود: برخی از افرادی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، ورزشکار بوده و با باشگاه‌های ورزشی ارتباط داشتند؛ اما بیشتر ورزشکاران منش پهلوانی دارند. چرا باید خروجی برخی باشگاه‌های ما افرادی باشد که مرتکب هنجارشکنی و جرم می‌شوند؟ آیا دلیلی جز کوتاهی متولیان امر است؟ اگر مسئول، هوشیار باشد هرگز خروجی اینچنین نخواهد شد هرچند عوامل بسیاری از جمله امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فضای مجازی و... موجب چنین عملکردی از سوی جوانان ‌شود.


قاضی رحمانی با تأکید بر اینکه یکی از معیارهای ورزش، اخلاق است، بیان کرد: باید در باشگاه‌های ما به مقوله تعالی روح جوانان بیشتر اهمیت داده شود. انتظار ما از رؤسای هیئت‌ها این است که به فکر تربیت مدیران موفق برای آینده کشور باشند که از حضور فیزیکی در میدان جهادی فراتر است. معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: دشمن دلخوش به دهه هشتادی‌ها و جوانانی است که دست ما امانت هستند و تاحدودی هم موفق هم عمل کرده است؛ چرا که بیشتر افرادی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، دهه هشتادی هستند؛ افرادی که پای آن‌ها به کلانتری باز نشده بود.چرا پهلوان تختی‌‎ها الگوی جوانان ما نباشند؟

وی افزود: با جوانان و نوجوانانی که دستگیر شده و فرزندان ما هستند، چه کنیم؟ دشمن همین را می‌خواهد تا نوجوان گمراه شده سال‌ها در زندان بماند؛ اما ما برای این ماجرا هم تدبیر کردیم. از همین رو برای حدود ۸۰ درصد از افرادی که بازداشت شده‌اند، قرار تعلیق تعقیب صادر خواهد شد. تا امروز برای عده‌ای (۳۰۰ نفر) این قرار صادر شده و برای عده‌ای دیگر نیز صادر خواهد شد.

الزام بازداشت شدگان به حضور در ورزش

قاضی رحمانی با تأکید بر اینکه دشمن برای زخم زدن به جوانان ما دندان تیز کرده، عنوان کرد: افرادی چون علی کریمی را برجسته می‌کنند؛ چون می‌دانند برخی این افراد را الگوی خود می‌دانند. قرار بر این شد تعدادی از بازداشت‌شدگان را پس از صدور قرار تعلیق تعقیب به حضور در باشگاه‌های ورزشی الزام کنیم و رؤسای هیئت‌های ورزشی می‌توانند آنان را بازاجتماعی کرده و به جامعه تحویل دهند و دستگاه قضا در کنار آن‌ها خواهد بود.


وی افزود: تلاش ما بر حفظ جوانان و نوجوانانمان است و باید امید دشمن را در این جبهه به ناامیدی تبدیل کنیم. رؤسای هیئت‌ها در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند مؤثر واقع شوند. معاون دادستان ادامه داد: باید بر خود متکی باشیم. کسانی مانند رئیس جمهور آمریکا، فرانسه و آلمان دلسوز ما نیستند. رئیس جمهور آلمان‌؛ این رژیم نژادپرست، مقابل علی کریمی متواضع است.

از طرفی رئیس جمهور فرانسه، مسیح علی‌نژاد؛ زنی دوره‌گرد را به آغوش می‌کشد و از سویی رئیس جمهور آمریکا سرکرده منافقان را به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی مشخص می‌کند! با همه این موارد آن‌ها ما را دیکتاتور می‌نامند! مردم فهیم ایران اجازه نخواهند داد. ما به قیم نیاز نداشته و به بهترین نحو سرنوشت خود را رقم خواهیم زد.

سیلی ورزشکاران بر صورت دشمن


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ورزش ما وابسته به چند سلبریتی نیست؛ چرا که در تشییع پیکر شهدای گمنام شاهد حضور گسترده ورزشکاران بودیم. باید از ظرفیت این ورزشکاران بیش از پیش استفاده کنیم.


سید علی‌اکبر هاشمی‌جواهری با تأکید بر اینکه امروزه نظام نیازمند نمایان شدن کارکردهای ورزش است، اظهار کرد: ورزش کارکردهای بسیاری دارد. در وقایع اخیر شاهد رویکرد سیاسی و اجتماعی ورزش در جامعه بوده‌ایم ضمن اینکه ورزش می‌تواند در شور و نشاط اجتماعی نقش داشته و کارکرد اقتصادی نیز داشته باشد. همچنین بارزترین کارکرد آن سلامت جسمانی است.

وی افزود: در دنیای امروز ورزش بالقوه کارکردهای فراوانی دارد.

رشد در این نظام و جفا در حق ملت


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه در جمهوری اسلامی، ورزش از نظام عقب افتاده است. از این رو در چند ماه اخیر برخی ورزشکاران که در همین نظام پیشرفت کرده و مطرح شدند، با عملکرد خود نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال بردند در حالی که باید در خدمت نظام می‌بودند.

هاشمی‌جواهری به نقل از فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند حضور ورزشکاران محجبه ما چندین میلیون نفر را تحت الشعاع قرار می‌دهد، گفت: نتوانسته‌ایم از حق و جایگاه ورزش در تراز انقلاب اسلامی آنچنان که باید دفاع کنیم. در دنیای ورزش امروز کوچک‌ترین حرکات در جزئیات مؤثر است.


وی در خصوص کسب درآمد از طریق ورزش اظهار کرد: ورزش به اندازه‌ای که گلیم خود را از آب بیرون بکشد، ظرفیت دارد؛ اما برای کسب درآمد از ظرفیت‌های موجود باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. اقتصاد دنیای امروز وابسته به ورزش است. آیا قطر از میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ ضرر کرده است؟ هاشمی جواهری ادامه داد: ورزش نباید از نظر اقتصادی به دولت وابسته باشد. بنابراین در این مسیر کارگروه اقتصادی را تشکیل دادیم.


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تأکید کرد: حرکت جهادی همه ما منجر به احیای ورزش خراسان می‌شود و می‌توان تحولی عظیم در این عرصه ایجاد کرد. برای رسیدن به حداقل‌ها مسیری طولانی پیش‌ روی ماست.

وی افزود: خراسان ‌رضوی ظرفیت‌های بسیاری دارد. با وجود ضعف‌های موجود همچنان ورزش استان خوش می‌درخشد؛ اما انتظارات از آن فراتر است.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.