طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۱۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار در بخش‌های ICU بسر می‌برند.

بستری ۱۹۲بیمار مبتلا به کرونا در فارس

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح پنج‌شنبه ۲۲ دیماه، دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۸۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و پنج بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۳۳۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۲۴۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۵۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۲۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۷۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۷ هزار و ۴۲۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۷۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۸۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۳۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.