ولیعهد سعودی سرمایه گذاری‌های عربستان را در شرکت‌های بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی گسترش می‌دهد.

روند گسترده سرمایه گذاری ولیعهد عربستان در بازی‌های ویدئویی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری کشورش در شرکت‌های بین‌المللی ویدئویی است. وی صرف نظر از درآمدهای احتمالی از این راه، به این حوزه علاقه دارد.

فاش شد که با سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیون دلاری، صندوق سرمایه گذاری‌های عمومی عربستان به ریاست محمد بن سلمان، تکیه خود را روی شرکت رسانه‌ها و انتشارات کره جنوبی "Kakao Entertainment" بیشتر کرد، عربستان به دنبال گسترش توجه خود به حوزه سرگرمی و بازی است.

Cocoa Entertainment واحدی از غول فناوری Cocoa Corp است و در حوزه پخش موسیقی، تولید رمان، سریال و داستان‌های انیمیشنی که از طریق اینترنت پخش می‌شوند و موسیقی پاپ کره‌ای (K-Pop) فعالیت می‌کند و در تلویزیون و سینما مشارکت دارد.

این شرکت همچنین گرداننده موسیقی برجسته کره‌ای Melon است و گفته می‌شود در حال مذاکره برای خرید Zip Cinema، یک شرکت تولید فیلم کره‌ای است.

صندوق سرمایه گذاری عمومی ابزار اصلی جاه طلبی‌های ولیعهد جوان برای تغییر شکل عربستان محافظه کار و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن به دور از سوخت‌های فسیلی است.

عربستان در پی سفر تاریخی بن سلمان به کره جنوبی در ماه نوامبر نسبت به این سرمایه‌گذاری اقدام کرد. گزارش شده است که دو کشور مجموعه‌ای از قراردادهای سرمایه گذاری به ارزش ۳۰ میلیارد دلار امضا کردند.

محمد بن سلمان که به بازی‌های ویدیویی علاقه دارد، ثروت نفتی پادشاهی را در شرکت‌های سرگرمی سرمایه گذاری کرده است.

چند روز پیش گزارش‌ها نشان می‌داد که صندوق سرمایه گذاری عمومی سهام خود را در شرکت ژاپنی "نینتندو" به شش درصد افزایش داده است. این صندوق همچنین دارای سهام شرکت‌های بازی‌های ویدیویی Nexon، Capcom و Koei Tecmo است.

وبسایت فرانسوی France۲۴ اعلام کرد که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار در معاملات خرید شرکت‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی مانند ESL Gaming و FACEIT، از طریق تأسیس گروه بازی Savvy هزینه کرده است‌. این کشور همچنین در سال گذشته تنها سه میلیون دلار به عنوان جایزه در مسابقات بازی PUBG هزینه کرده است.

طبق اعلام این وبسایت، عربستان بیشترین شکست را در بخش ورزش الکترونیکی متحمل شد. زمانی که Riot Games همکاری خود را با NEOM خاتمه داد و آن را از حامیان مالی League of Legends قهرمانی اروپا محروم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.