رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۴۸ هزار واحد مسکونی تا پایان سال پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد، ضمن اینکه شتاب برای اتمام واحدهای مسکونی در حال ساخت روز به روز بیشتر و به مناسبت‌های مختلف واگذار می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن: ۴۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد در مصاحبه ای با رادیو اقتصاد با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که حمایت مجلس شورای اسلامی را نیز تحت عنوان قانون جهش تولید مسکن به همراه دارد، اظهار کرد: طبق این برنامه باید به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۸۰۰ هزار واحد مربوط به شهرها و ۲۰۰ هزار واحد مربوط به روستاها و شهرهای کوچک است.

وی با اشاره به اینکه سال نخست از اجرای این برنامه به تامین زیرساخت‌ها و تدوین قوانین و مقررات مربوطه اختصاص داشت؛ ولی اکنون عملیات اجرایی شتاب بیشتری دارد، ابراز کرد: طبق جدیدترین آمار ساخت، ۲۰۳ هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی روستایی در نقاط مختلف کشور آغاز شده و در شهرهای مختلف عملیات ساخت ۹۷ هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن شروع شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر این، ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در بافت فرسوده شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن و شهرداری تهران شروع شده است، یعنی در مجموع ۳۱۲ هزار ۶۹۳ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی در حال ساخت هستند.

نیکزاد ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که ماه قبل میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید، ساخت مسکن در ۱۰۹۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز به این بنیاد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال در نقاط مختلف روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، تا پایان امسال عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای اقشار کم‌درآمد به پایان خواهد رسید و به واجدین شرایط این حوزه واگذار خواهد شد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد روز ۲۹ بهمن هم‌زمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با همکاری بنیاد مستضعفان و ۱۰ هزار واحد دیگر هم‌زمان با ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، در اجرای تفاهم‌نامه مشترک با این کمیته و بسیج سازندگی تحویل داده می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.