صدراعظم آلمان در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر تداوم حمایت کشورش از اوکراین تاکید کرد.

صدراعظم آلمان در داووس: خطر تکه‌تکه شدن جهان را تهدید می‌کند

به گزارش قدس انلاین، به نقل از اکونومیک تایمز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود گفت: « یک سال چه تفاوتی ایجاد می‌کند! وقتی سال گذشته در همین زمان با شما صحبت کردم، بحث های ما حول محور مسیر اقتصاد جهانی برای خروج از همه گیری بود. در آغاز سال ۲۰۲۲، بسیاری از مردم انتظار یک رونق یا حداقل یک تقویت قابل توجه برای گذار اقتصاد ما به سمت تغییرات آب و هوا را داشتند.

سپس ۲۴ فوریه فرا رسید. از آن زمان، روسیه یک جنگ را به راه انداخته است، اینجا در آستانه دروازه ما در اروپا. با عواقب وحشتناکی که اوکراینی‌ها بیش از هرکسی متحمل آن می‌شوند. همین امروز وزیر کشور و ۱۵ قربانی دیگر در یک سقوط غم انگیز هلیکوپتر کشته شدند. ما در کنار خانواده آنها هستیم.

اما جنگ بر همه ما نیز تأثیر می گذارد. برای مدتی، قیمت انرژی به سطوح بالاتری از آنچه قبلا دیده بودیم جهش کرد. در سرتاسر جهان، هزینه‌های تولید و قیمت مصرف کننده افزایش یافت. بسیاری از مردم می ترسند که زغال سنگ و نفت در سراسر جهان بازگشتی پایدار داشته باشند. زنجیره‌های تامین ما باید با واقعیت‌های ژئوپلیتیکی جدید تطبیق داده شود - واقعیت‌هایی که شما آن را "تصاویر نابسامان قدرت‌ها" نامیدید.

و بر همه اینها شمشیر داموکلس - استعاره از تهدیدی همیشگی و بزرگ که افراد موفق را تهدید می‌کند- آویزان است: خطر تکه تکه شدن جدید جهان، جدایی و با این حال، خانم ها و آقایان، این تنها بخشی از داستان سال گذشته است، تنها بخشی از واقعیتی است که ما اینجا در داووس به آن نگاه می کنیم.

بخش دیگر ماجرا این است: روسیه در رسیدن به اهداف امپریالیستی خود کاملاً شکست خورده است. اوکراین با موفقیت و شجاعت چشمگیر از خود دفاع می کند. یک اتحاد بین‌المللی گسترده به رهبری G۷ از این کشور حمایت مالی، اقتصادی، بشردوستانه و نظامی می‌کند. آلمان به تنهایی بیش از ۱۲ میلیارد یورو در سال گذشته در دسترس قرار داده است. و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد - تا زمانی که لازم باشد.

در برلین در پایان ماه اکتبر، ما با کارشناسان بین المللی برای تهیه طرح مارشال برای بازسازی بلندمدت اوکراین کار کردیم. پلتفرمی از کمک‌کنندگان اصلی این فرآیند را هماهنگ می کند و - با مشورت با اوکراین - از اجرای آن به خوبی اطمینان می دهد. سرمایه بخش خصوصی در اینجا نقش کلیدی خواهد داشت. من می دانم که بسیاری از شرکت ها در آلمان و فراتر از آن از فرصت هایی که یک معجزه اقتصادی اوکراین می تواند به آنها ارائه دهد بسیار آگاه هستند. به ویژه زمانی که این کشور پس از پایان جنگ به سمت اتحادیه اروپا حرکت می کند. اما برای پایان جنگ، تجاوز روسیه باید شکست بخورد. به همین دلیل است که با مشورت نزدیک با شرکای خود، به طور مداوم مقادیر زیادی تسلیحات را به اوکراین عرضه می کنیم. این شامل سیستم‌های دفاع هوایی مانند IRIS-T یا پاتریوت، توپخانه و خودروهای زرهی پیاده نظام است که نقطه عطفی عمیق در سیاست خارجی و امنیتی آلمان است.

و بخش دیگری از داستان سال گذشته وجود دارد: ظرف چند ماه، آلمان خود را کاملاً از گاز روسیه، نفت روسیه و زغال سنگ روسیه مستقل کرد. ما شراکت‌های جدیدی را در آسیا، آفریقا و آمریکا منعقد کردیم و به این ترتیب وابستگی خود را کاهش دادیم. و بنابراین، می توانم بگویم که تامین انرژی ما برای زمستان امسال امن است - به لطف امکانات ذخیره سازی، به لطف بهبود بهره وری انرژی، به لطف همبستگی قابل توجه در اروپا، و به لطف آمادگی شرکت های ما و میلیون ها شهروند. برای صرفه جویی در انرژی.

در نتیجه، اخیراً قیمت انرژی کاهش چشمگیری داشته است. اقدامات ما برای کاهش بار شهروندان خصوصی، شرکت‌ها و مشاغل در حال انجام است. تورم به آرامی در حال کاهش است - اتفاقاً به لطف اقدامات بانک‌های مرکزی نیز حل می شود. تولید صنعتی در آلمان طی چند ماه گذشته برخلاف همه ثابت مانده است. نرخ اشتغال ما در سطوح بی سابقه است و اخیراً حتی بیشتر شده است. مهمتر از همه، تحول ما به سمت یک اقتصاد جدا از آب و هوا - وظیفه اساسی قرن ما - در حال حاضر پویایی کاملاً جدیدی به خود گرفته است.

چه یک رهبر کسب و کار باشید یا یک فعال آب و هوا، یک متخصص سیاست‌های امنیتی یا یک سرمایه گذار - اکنون برای هر یک از ما کاملاً واضح است که آینده فقط به انرژی های تجدیدپذیر تعلق دارد. به دلایل هزینه، به دلایل زیست محیطی، به دلایل امنیتی، و به این دلیل که در دراز مدت، انرژی های تجدیدپذیر بهترین بازده را به شما می دهند! بنابراین: بله، سال گذشته تغییرات اساسی برای آلمان و اروپا به همراه داشت. اما خود آلمان نیز اساساً تغییر کرده است! ما قاطعانه در حال پیشبرد کربن زدایی صنعت خود هستیم. ما می خواهیم تا سال ۲۰۴۵ نسبت به آب و هوا خنثی باشیم. و در عین حال، کشوری با بخش تولید قوی باقی خواهیم ماند. و با وجود تمام مشکلاتی که سال گذشته به ما نشان داد: ما می توانیم و در آن موفق خواهیم شد.

یک چیز کاملاً قطعی است: انرژی باید مقرون به صرفه بماند - در آلمان، در اروپا و در سراسر جهان. در آلمان تصمیم گرفتیم قیمت برق و گاز را برای شهروندان و شرکت های خصوصی محدود کنیم. این اقدامات تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.