دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: اکنون شرکت های هواپیمایی خدمات فرودگاهی خود را بر مبنای محاسبه دلاری پرداخت می کنند.

هزینه خدمات فرودگاهی همچنان دلاری محاسبه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مقصود اسعدی سامانی گفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار و ۱۲۵ پرواز با حدود ۲۷۷ هزار ساعت پرواز انجام شده است، همچنین ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۸۴ صندلی فروخته شده که ضریب اشغال مسافر ۷۵ درصد بوده و تنها ۲۵ درصد از ظرفیت هواپیماها خالی بوده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، در پروازهای خارجی هم ۲۵هزار پرواز صورت گرفته که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۸۳ مسافر جابه جا شده که میزان ضریب اشغال مسافر ۶۹ درصد و تعداد صندلی های خالی ۳۱ درصد بوده است‌.

وی تصریح کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم از اول آذر ۱۵ درصد نرخ بلیت را کاهش دادند و قرار بود در قبال این کاهش دولت اقداماتی از جمله ریالی شدن نرخ عوارض فرودگاهی و پرداخت تسهیلات بانکی برای ایرلاین ها انجام دهند؛ اما متاسفانه در این حوزه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

سامانی ادامه داد: هزینه هر نشست وبرخاست پروازها ۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان است که افزایش بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به چند سال گذشته داشته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما غیر قانونی نبوده و ما طبق مصوبه نرخ آزاد سازی بلیت این اقدام را انجام داده ایم.

سامانی گفت: نرخ عوارض فرودگاه ریالی دریافت می شود، اما مبنای محاسبه آن دلاری بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث افزایش دلالی و سوء استفاده سوداگران از این اقدام می شود. اکنون حدود ۵۰ درصد از ناوگان هوایی کشور زمین گیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.