معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی به دنبال توسعه صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردم و معتمدان مجلس برای حل و فصل اختلافات است و درخواست داریم لایحه شورای حل اختلاف هرچه سریع‌تر تصویب شود.

قوه قضاییه به دنبال توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است

به گزارش قدس آنلاین از معاونت اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق «کارگروه مرکزی تفاهم‌نامه قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی» با وضعیت بودجه کنونی مدیریت قوه قضاییه بسیار دشوار است و انتظار ما از دولت و مجلس شورای اسلامی اختصاص همان مبالغی است که در قانون تعیین شده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در سال جاری تعداد قابل توجهی کارمند استخدام کردیم و باید سال آینده به آنها حقوق دهیم و انتظار می‌رود دولت و مجلس همکاری کنند تا حقوق این افراد به موقع پرداخت شود.

وی افزود: رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور با افزایش بودجه قوه ‌قضاییه موافق هستند اما فرایند تنظیم بودجه و تصویب و تخصیص آن به نحو مطلوب عمل نمی‌شود و ضرورت دارد همه به قانون احترام بگذارند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وضعیت معیشت قضات در شهر تهران بسیار بد است و انتظار داریم که یک قاضی به درستی و با آرامش به اقدامات خود جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: باید وضعیت معیشت قضات سراسر کشور در بودجه سال آینده مطرح شود.

مدیرکل امور مجلس قوه قضاییه نیز در این نشست گفت: در پی صدور دستور معاون اول قوه قضاییه، در همه استان‌ها کارگروه مرکزی تفاهم نامه قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تشکیل و اقدامات لازم برای اجرای مفاد این کارگروه انجام شده است.

پیرزاده افزود: در این جلسات که در استان‌های کشور برگزار شده است، موضوعات مختلفی مورد بحث طرفین و اعضای کارگروه قرار گرفت که از جمله موارد مطرح شده می‌توان به مشکلات بودجه، کمبود ساختمان کارکنان قضایی، بهبود وضعیت کارکنان قضایی، مشکلات زندان‌ها، اصلاح قوانین، استفاده از متعمدان در توسعه صلح و سازش، فعال شدن واحدها و کارگاه‌های تولیدی، رفع موانع تولید و احیای حقوق عامه اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.