وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوچه «آدمیرال گورشکوف» فعال در اقیانوس اطلس با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری، توانایی خود را در استفاده از موشک‌های مافوق صوت محک زده است.

آزمایش توان موشکی ناوچه روسیه در اقیانوس اطلس با استفاده از فناوری شبیه‌سازی

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، نوشت: خدمه ناوچه «آدمیرال گورشکوف» (Admiral Gorshkov) که در بخش‌های غربی اقیانوس اطلس فعال است، با کمک شبیه‌سازی کامپیوتری، استفاده از موشک‌های هایپرسونیک را تمرین کردند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در این شبیه‌سازی‌ها، خدمه ناوچه اهدافی را در فواصل بیش از ۹۰۰ کیلومتر با موشک‌ مافوق صوت تسیرکن (Tsirtkon) - زیرکُن (Zircon) - هدف قرار دادند.

بنابر این گزارش، ناوچه آدمیرال گورشکوف یک کشتی جنگی مدرن و چند منظوره، مجهز به موشک‌های هدایت شونده است. این ناوچه برای عملیات در مناطق دوردست دریایی و اقیانوسی طراحی شده است. موشک‌های مافوق صوت تسیرکن (زیرکُن)، با سرعتی چندین برابر صوت تا ۹۰۰ کیلومتر برد دارند که این ویژگی‌ها دفع حملات این موشک‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه همچنین از برنامه برگزاری یک سری رزمایش نظامی مشترک با نیروی دریایی آفریقای جنوبی و ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در ماه فوریه ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند) در سواحل آفریقای جنوبی خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.