کارشناس مسائل بین‌الملل اقدام اخیر اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست به اصطلاح تروریستی را توهین و جسارت به کل ملت ایران خواند و گفت: این اقدام نشانگر ترس اروپا از انقلاب اسلامی و فراگیر شدن تفکر استقلال خواهی بود.

صدرالحسینی: اقدام اتحادیه اروپا توهین به کل ملت ایران بود

به گزارش قدس آنلاین، روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند و مقرر شد این قطعنامه در نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود که در نهایت روز دوشنبه سوم بهمن ماه شورای اروپا به این قطعنامه رای نداد. جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به وقوع چنین خبطی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده بود که اقدام متقابل صورت خواهد گرفت.

* تروئیکای اروپایی به دنبال تنفس مصنوعی به اغتشاشگران

در همین خصوص «سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره اهداف اتحادیه اروپا از چنین اقدامی گفت: یکی از مهمترین اهدافی که اروپایی‌ها به رهبری و با مدیریت تروئیکای اروپا انجام دادند شکست‌هایی بود که اروپایی‌ها در ایام گذشته به ویژه در حوزه مسائل داخلی ایران با آن روبرو شدند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی توان قابل توجهی را برای برهم زدن آرامش و امنیت در ایران به کار برده بودند ولی به دیوار بسته خورده بود و مردم ایران نیز همراهی مورد نظر را با آنها نکرده بودند، اظهار داشت: تروئیکای اروپایی به دنبال تنفس مصنوعی برای کسانی بود که در اغتشاشات اخیر به اهداف خودشان نرسیده بودند.

صدرالحسینی اضافه کرد: یکی از دلایل دیگر این اقدام، قول‌هایی بود که سران این کشورها به لابی‌های صهیونیسم و سرمایه دار کشورهای خودشان داده بودند که کار جمهوری اسلامی در این اغتشاشات به اتمام رسیده و مردم ایران شب یلدا را در زیر پرچم جمهوری اسلامی برگزار نخواهند کرد.

به گفته این کارشناس مسائل بین‌الملل این یک اقدام کاملا انفعالی بود که به دلیل عدم موفقیت اروپایی‌ها در زمین زدن ملت ایران در حمایت از انقلاب اسلامی صورت گرفت.

* اقدام اتحادیه اروپا توهین و جسارتی به کل ملت ایران بود

صدرالحسینی همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد این اقدام اتحادیه اروپا یک توهین و جسارتی به کل ملت ایران بود. چرا که ملت ایران و سپاه از هم جدایی و سوایی نداشتند و سپاه هیچ حامی به جز ملت ندارد و ملت ایران هم هیچ حامی مقتدری به جز سپاه پاسداران ندارد.

وی اضافه کرد: این اقدام اتحادیه اروپا نشانگر ترس آنها از انقلاب اسلامی و فراگیر شدن تفکر استقلال خواهی است که بخشی از سپاه در فرای مرز از آن حمایت می‌کند. در واقع می‌توان این چنین گفت که آنها نمایندگان فرامرزی ملت ایران را نشانه رفته بودند تا بدین وسیله استقلال خواهی و حرکت پیش رونده ملت ایران را در مسیر خودکفایی هدف قرار دهند و مانع از پیشرفت و توسعه شده و باعث اختلاف افکنی در داخل کشور شوند.

به گفته صدرالحسینی در واقع این حرکت مذبوحانه به مفهوم دوگانه سازی در داخل ایران بود، می‌خواستند معیشت و سپاه را در چشمان ملت ایران به دو موضوع جداگانه تفسیر کرده و بدین وسیله شکاف را در داخل ایران ایجاد کنند.

* واکنش کاملا منطقی و بدون احساس ایران

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ارزیابی از واکنش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه صورت داد از جمله توسط وزارت امور خارجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد واکنش دیپلماتیک مراکز دیپلماسی ایران و وزارت خارجه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت ایران یک واکنش کاملا منطقی و بدون احساس بود، چرا که بسیاری از کارشناسان مبرز در حوزه مسائل بین‌المللی حدس می‌زدند که این اقدام پارلمان اروپا یک اقدام کاملا سیاسی و بی تاثیر است و به همین دلیل مراکز تصمیم گیر نیز در این رابطه با عقلانیت کامل مواردی را پیش بینی کردند که اگر این اقدام بخواهد به نتیجه برسد، در مقابل هر یک از اقدامات عملی اتحادیه اروپا اقدامات عملی متناسب و متوازن انجام شود.

*‌ دشمن از دشمنی خود بر علیه ملت ایران غافل نخواهد بود

صدرالحسینی درباره احتمال تکرار چنین اقدامی از سوی اتحادیه اروپا در آینده نیز بیان کرد: نباید فراموش کرد که دشمن از دشمنی خود بر علیه ملت ایران غافل نخواهد بود و این مثالی که صهیونیست‌ها در بین خودشان دارند را نباید فراموش کنیم که «اگر ما را از در بیرون کنید، از پنجره وارد می‌شویم و اگر از پنجره بیرون کنید از سقف وارد می‌شویم»، حتما دشمنان پیشرفت و توسعه ملت ایران مترصد وارد کردن ضربات بعدی هستند و البته ملت شجاع و با بصیرت ایران نیز در مقابل حرکت‌های مذبوحانه دشمنان خود ثابت کرده‌اند که می‌توانند و توان این را دارند که متناسب با دشمنی آنها اقدامات متقابل را انجام دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: نکته مهم و اساسی این است اقدام اخیر تروئیکای اروپا و یا اقدامات مشابه آینده، بخشی از آن جریان مخوف و در هم پیچیده و خطرناکی به نام جنگ ترکیبی است که در هر موقعیت بخشی از این جنگ ترکیبی بروز و ظهور بیشتری از خود نشان می‌دهد که البته راه شکست دادن این جنگ ترکیبی، آمادگی همه جانبه قوای مختلف و افزایش بصیرت ملت ایران در قالب جهاد تبیین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.