وزیر خارجه ترکیه امروز در سخنانی با محکوم کردن حملات رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم فلسطین گفت: سوئد در بی‌احترامی به قرآن کریم شریک جرم است.

چاووش اوغلو: سوئد در بی‌احترامی به قرآن کریم شریک جُرم است

به گزارش قدس آنلاین، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه درباره بی حرمتی به ساحت مقدس قرآن کریم در استکهلم، تصریح کرد: دولت سوئد با اجازه دادن به وقوع این اقدام حقیر، به عنوان شریک جرم این اقدام به شمار می‌ رود. ساز و کار سه جانبه بین ترکیه، سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو اکنون منطقی نیست، بنابراین به تعویق افتاده است.

وزیر خارجه ترکیه در اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نیز گفت: از اسرائیل خواستار خودداری از انجام چنین حملات و اقدامات تحریک آمیز هستیم. جان باختن شماری از برادرانمان را تسلیت می‌ گوییم. از افزایش تنش و شمار جانباختگان در کرانه باختری احساس نگرانی و حملاتی را که مورد افزایش تلفات غیرنظامیان می‌ شوند را محکوم می‌ کنیم.

در حمله بی سابقه نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، ۹ فلسطینی شهید و دست کم ۲۰ نفر زخمی شدند.

فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله قدس اشغالی، رام الله، بیت لحم، نابلس و همچنین نوار غزه در محکومیت جنایت صهیونیست‌ ها تظاهرات کردند و دست به اعتصاب عمومی زدند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم ضمن درخواست برگزاری جلسه اضطراری برای بررسی تحولات اردوگاه جنین، در کرانه باختری عزای عمومی اعلام و دستور نیمه افراشته شدن پرچم‌های فلسطین را صادر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات امروز در جنین ادعا کرد: یک هسته وابسته به جهاد اسلامی در جنین هدف قرار گرفت و سه نفر از اعضای آن کشته شدند.

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در حال برگزاری رایزنی‌ های امنیتی برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در صورت وقوع تنش‌ های احتمالی پس از جنایت جنین است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.