تولیت آستان قدس رضوی گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر نشان دهنده رأفت، اقتدار و صلابت نظام مقدس اسلامی است.

عفو متهمان ناآرامی‌های اخیر جلوه‌ای از رأفت و اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه درس فقه حوزه علمیه که در بارگاه منور امام رضا علیه‌السلام برگزار شد؛ به اقدام پدرانه رهبر معظم انقلاب در عفو عمومی فریب خوردگان اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار کرد: رهبری معظم فرمودند «اینها فرزندان ما هستند که اغلب فریب خورده‌اند» و فرمان عفو معظم له که منجر به مختومه شدن پرونده فریب خوردگان اغتشاشات به گونه‌ای شد که حتی برای آن‌ها سابقه‌ای نیز درج نشود؛ اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و نشان دهنده رأفت اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تقدیر از طراحی و اقدام رئیس قوه قضائیه برای رقم خوردن این عفو، ابراز کرد: عفو گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات از اقتدار و استحکام بسیار بالای نظام مقدس اسلامی حکایت دارد و نشان می‌دهد حتی اگر تمام متهمان و محکومان ناآرامی‌های اخیر نیز آزاد شوند، خدشه‌ای بر این نظام قدرتمند و با ثبات وارد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در ناآرامی‌های اخیر مرتکب جرم شدند؛ جوانانی هستند تحت تأثیر هیجانات، القائات و تبلیغات مسموم و دروغ دشمنان قرار گرفتند؛ جوانان عزیزما باید مراقب تبلیغات باطل دشمنان باشند و فریب دروغ‌های آنان را نخورند و بدانند دشمنان ما برای رسیدن به اهداف شوم خود حاضر به هر اقدام و جنایتی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: یکی از تکنیک‌های دشمن برای برافروختن آتش آشوب و اغتشاشات پروژه کشته سازی است که در آن برای رسیدن به اهداف خود افرادی که در ناآرامی‌ها حضور می‌یابند را به قتل می‌رسانند؛ باید به نسل جوان نسبت به حربه‌های شیطانی دشمن آگاهی بخشی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی مبانی فکری و اندیشه‌ای غرب و شرق عالم را به چالش کشیده است، این نظام مقدس علی‌رغم همه دشمنی‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی، ۴۴ سال است که بر اصول و هویت اسلامی، ملی و استقلال طلبانه خود ایستاده و از مواضع به حق خود عقب نشینی نکرده و همین ایستادگی بر ارزش‌ها و شعارها خود یک معجزه است.

وی افزود: چه آن روزی که شوروی بود و چه امروز که آمریکا و غرب است، بی‌تردید اگر توانش را داشتند که انقلاب را ساقط کنند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و نمی‌کنند؛ برای همین تا اتفاقی در کشور رخ می‌دهد که امید دارند ضربه‌ای به انقلاب وارد شود، با عجله و دستپاچگی حمایت می‌کنند و به میدان می‌آیند که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به انقلاب‌های شکست خورده در سطح جهان همچون قیام اخوان المسلمین مصر اشاره و تصریح کرد: پیروزی و اقتدار امروز نظام مقدس اسلامی ابتدا به برکت نصرت الهی و عنایت امام رضا (ع) و امام زمان (عج) و سپس رهبری حکیمانه امام راحل و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب و حضور با بصیرت مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم گلایه‌هایی دارند که بسیاری از آن‌ها به حق است، ابراز کرد: اگرچه معیشت مردم به ویژه برای اقشار متوسط به پایین جامعه با سختی‎ روبه رو است و مسئولان نیز حقیقتاً شبانه روز برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند و دغدغه‌مند هستند؛ اما مردم متدین، نجیب، وفادار و با بصیرت ایران پای انقلاب ایستاده‌اند و جلوه این ایستادگی در راهپیمایی‌ها قابل مشاهده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب با همه تنگناهایی که دشمنان ای جاده کردند، در کشور کارهای بزرگ فراوانی صورت گرفته است؛ اما بر فرض اینکه انقلاب هیچ کار هم نکرده باشد، همین که دست یک عده انسان‌های فاسد، حقیر، مزدور، سمتگر، شهوت‌ران و پلید را از این کشور کوتاه کرده و در رأس این کشور یک مرجع تقلید و انسانی صالح، خداترس، دلسوز مردم و شجاع در برابر دشمنان قرار داده، نعمت و خدمت بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه مطالعه تاریخ کشور موجب می‌شود بیشتر قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، عنوان کرد: مطالعه تاریخ ایران از این جهت که شرایط کشور پیش از انقلاب و اهمیت انقلاب اسلامی را آشکار می‌سازد، با اهمیت است؛ روحانیون باید با مطالعه کتب تاریخی، با تاریخ ایران آشنا شوند و حقایق تاریخی را برای نسل جوان تبیین و روشنگری کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور؛ گفت: بسیاری از جوانانی که گاهی فریب دشمن را می‌خورند که نمونه آن را در حوادث تلخ چند ماه اخیر دیدیم، دلیلش عدم آگاهی نسبت به حقایق تاریخی است؛ آن‌ها انقلاب و طاغوت را ندیده‌اند و معنای استبداد را نمی‌دانند؛ افرادی که پیش از انقلاب بر کشور حاکم بودند و هیچ پایبندی به انسانیت، شرافت و خاک و کشور نداشتند، را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به برخی خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی بر منابع و منافع ملی، اظهار کرد: نسل جوان ما نسبت به این خیانت‌ها آگاه نیستند و برای تحقق «جهاد تبیین» باید حقایق تاریخی را مطالعه و نسبت به آن‌ها آگاهی داشت تا بتوان آنها را برای جوانان بیان و اثرگذار بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.