مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲۰ طرح در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری افزون بر ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از۲۰ طرح توسعه فناوری اطلاعات در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی دلگیر اظهار کرد: این طرح ها در ۱۰ شهرستان تربت جام، چناران، خوشاب، زبرخان، سرخس، صالح آباد، کلات، کاشمر، مشهد و نیشابور اجرا شد که شامل ساخت و یا ارتقای سایت تلفن همراه در این مناطق بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ۸۸ درصد از روستاهای این استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که بر مبنای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت بهره مند می‌شوند.

وی گفت: در ۱۹ ماه اخیر، ۴۰ سایت مخابراتی به منظور بهره مندی روستاها از اینترنت پرسرعت راه اندازی شده که میانگین مدت زمان نصب هر کدام حدود ۶ ماه بوده است و با توجه به شرایط منطقه بین ۲۵ تا ۴۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

دلگیر افزود: از ابتدای کار دولت سیزدهم بیش از هزار میلیارد ریال برای اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به واگذاری خدمات بخش های دولتی به مخابرات و ایرانسل از سال ۱۳۹۲ عنوان کرد: این اپراتورها مکلف به ارائه خدمات به مناطق روستایی هستند و در مناطقی نیز که برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد دولت مکلف است برای بهره‌مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت از محل درآمد اپراتورها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: البته بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی ۸۰ درصد تعریف شده بود که این میزان پوشش سال گذشته در استان محقق شد اما با رویکرد ایجاد عدالت ارتباطی و از بین بردن شکاف مناطق برخوردار و کم برخوردار، وزارت ارتباطات برای بهره‌مندی کامل مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت، متعهد و پیگیر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.