معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: تا کنون ۹۷ مورد از این نقاط در استان شناسایی شده است.

۹۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های گیلان شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود کاظمی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی ترافیک گیلان در استانداری اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از نقاط حادثه خیز در استان گیلان رفع شده و بقیه نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به معیوب بودن تعدادی از پل‌های عابر پیاده در رشت و با تاکید بر رفع مشکلات آنها افزود: طرح جامع ترافیک رشت در وزارت کشور با لحاظ کردن برخی اصلاحات مصوب شد از این‌رو اجرای این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداریبا اشاره به مشکلات مربوط به ترافیک شهر رشت خاطر نشان کرد: عدم زمانبندی مناسب برای رسیدن به هدف و مقصد در فعالیت‌های روزانه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این شهر است لذا ضروری است تا طرح جامع ترافیک شهر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداران موظفند تا طرح‌های جامع را پیگیری و اجرا کنند با تاکید بر هوشمندسازی دوربین‌های تقاطع‌های شهری با اولویت شهر رشت ادامه داد: تعداد تقاطع ها طی زمانبندی که تا پایان سال نسبت به هوشمندسازی دوربین‌ها انجام می شود باید مشخص و اعلام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افتتاح یک هزار و ۱۰۹ پروژه با اعتبار بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان اظهار کرد: از این تعداد پروژه ۹۶۳ مورد پروژه‌های عمرانی بود که به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تفاوت دولت آیت‌الله رئیسی با سایر دولت‌ها در تفکر و تصمیم‌گیری به موقع است و این مهم اعتقاد تک تک مدیران در این دولت می‌باشد، اضافه کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت ما در استان گیلان است.

معاون استاندار گیلان خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم وعده هایی که برای اغلب پروژه‌های نیمه تمام برای اختصاص اعتبار داده بود، عملی کرد، استخر فرهنگیان که از سال ۸۳ به دلیل بارش برف تخریب شده و بلاتکلیف مانده بود نمونه‌ای از این پروژه هاست که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری گیلان جان باختند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز در جلسه شورای راهبردی ترافیک استان گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز "۲۳ بهمن" ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافت.

سرهنگ امیر طالبی مجموع تصادفات در این مدت را ۲۹ هزار و ۱۲۵ مورد عنوان کرد و افزود: در همه بخش‌ها اعم از تصادفات جرحی، خسارتی و مجموع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش گزارش شده‌است.

وی اظهار کرد: ۶۲ نفر از فوت‌شدگان تصادفات درون شهری در استان طی این مدت عابران پیاده بودند ضمن اینکه از مجموع فوتی‌ها، ۱۰۰ نفر در بیمارستان جانشان را از دست دادند که نبود امکانات پزشکی و بیمارستانی در شهرستان های حوزه تصادفات از دلایل این امر است.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه در این مدت شهرستان‌های لاهیجان، تالش و رودبار در مجموع ۴۰ نفر از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در این مدت ۱۷ نفر در لاهیجان، ۱۲ نفر در تالش و ۱۱ نفر در رودبار در تصادفات درون شهری فوت کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تصادفات فوتی در شهرستان های لاهیجان، تالش و رودبار، متاسفانه در موضوع رفع نقاط حادثه خیز اقدام قابل توجهی انجام نشده‌است.

وی در ادامه با تشریح مشکلات و چالش‌های ترافیکی گیلان عنوان کرد: عدم خط‌کشی مسیرهای اصلی شهرستان‌ها، عدم تکمیل آزاد راه رشت - قزوین در محدوده شهرستان رودبار، فقدان دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در کلانشهر رشت و سایر شهرستان‌ها، فقدان تجهیزات هوشمند الکترونیکی در شهرهای استان، فقدان کمربندی در رشت و تالش از جمله این چالش‌ها است.

سرهنگ طالبی بیان کرد: حوزه خدمات ترافیکی پلیس راهور در استان گیلان مشتمل بر ۵۲ شهر است که از نظر اولویت و اهمیت نگاه ترافیکی، همه این شهرها مهم بوده چرا که بروز تصادف و مرگ هر انسان یک فاجعه است.

ضرورت راهکارهای لازم برای کاهش فوت ناشی از تصادفات

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمارهای ارائه شده مربوط به مرگ انسان‌ها در تصادفات و با تاکید بر ضرورت راهکارها و نشست‌ها برای کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی گفت: برای جان انسان‌ها ارزش قائل شویم.

دکتر جمشید محمدی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته بررسی علل مرگ در تصادفات جاده‌ای گیلان اظهار کرد: همکاری دستگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان مربوطه اهمیت بسزایی دارد اگر بخواهیم با تصمیمات و اقدامات لازم یک نفر از تعداد کشته‌شدگان تصادفات کاهش دهیم، کار موثر و مهمی انجام شده‌است.

ورود خودرو در گیلان ۲۹ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۲ بهمن امسال، ۱۸ میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۰ وسیله نقلیه وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش ورودی وسایل نقلیه گزارش شده‌است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۵۰ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش خروجی ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: از اول آذر تا ۲۲ بهمن نیز حدود سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۴۳ خودرو وارد گیلان شده و سه میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۶ خودرو خارج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش ورودی گزارش شده‌است.

جلسه شورای راهبردی ترافیک گیلان عصر امروز یکشنبه در استانداری گیلان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.