معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای میزبانی از زائران در ایام تعطیلات نوروز سال آینده حدود ۵۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی دائمی و موقت در خراسان رضوی آماده‌سازی شده است.

۵۵۰ هزار نفر شب برای اقامت نوروزی زائران رضوی آماده‌سازی شد

به گزارش قدس خراسان، یوسف بیدخوری اظهار کرد: موج اصلی سفر زائران و مسافران نوروزی به مشهد و خراسان رضوی در ۲ بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه و همچنین ۲۹ اسفند امسال تا چهارم فروردین سال آینده پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: این میزان ظرفیت اقامتی شامل واحدهای رسمی متشکل از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم گردی و نیز ظرفیتهای دیگر در بخش واحدهای اسکان موقت مانند کمپهای زائر، حسینیه‌ها، زائرسراهای دولتی ، زائرشهر رضوی و غیره است.

وی با تفکیک ۵۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی زائران و مسافران در استان برای نوروز امسال خاطر نشان کرد: واحدهای رسمی با ۱۳۵ هزار و ۳۸ نفر در مشهد و در مجموع ۱۴۹ هزار و ۴۳۷ نفر در استان دارای سهم قابل قبولی در میزبانی هستند.

بیدخوری افزود: واحدهای دولتی اقامتی شامل زائر شهر رضوی، زائر سراهای دولتی و غیره مجموعا ۹۷ هزار و ۸۵۸ نفر شب ظرفیت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین کمپ‌های شهرداری، حسینیه‌ها، مدارس و آموزشگاههای اسکان موقت در مجموع ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر ظرفیت و بقیه ظرفیتهای اقامتی مربوط به سالنهای ورزشی، مدارس آموزش وپرورش، سالنهای اداره کل ورزش و جوانان، سالنهای شهرداری، اردوگاه‌های سپاه و سالنهای ادارات دولتی و حوزه‌های علمیه است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کمپها و اماکن اقامتی روباز در صورت مساعدت هوا و عدم کاهش دما انجام می شود تا از بروز هرگونه مشکل و تبعات جلوگیری شود.

بیدخوری در ادامه بیان کرد: آمادگی کامل در بخش اسکان نوروزی در استان وجود دارد و با توجه به تجربه دوره‌های گذشته سفر از جمله نوروز امسال، آمادگی لازم برای مواجهه با سرمای هوا و شرایط خاص در روند میزبانی را داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.