کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی همچنان تا اواخر وقت جمعه هفته جاری در این استان فعال است و بارش‌ها به صورت باران و برف (اغلب باران) خواهد بود.

فعالیت سامانه بارشی تا جمعه ادامه دارد/جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا عصر امروز در نواحی مرکزی و شمالی استان خراسان رضوی و پس از آن تا صبح پنجشنبه در شمال و غرب استان بیشترین حجم بارش‌ها رخ دهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود در طول فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مستعد وزش باد شدید، کولاک برف، مه‌گرفتگی، کاهش میدان دید، آب‌گرفتگی و رواناب نیز ایجاد شود.

وی گفت: امروز دمای هوای روزانه و شبانه در استان خراسان رضوی افزایش می‌یابد و هوا گرمتر می‌شود اما از فردا پنجشنبه تا روز جمعه هفته جاری نیز کاهش نسبی و نامحسوس و حدود ۲ تا سه درجه ای دمای هوا پیش بینی می‌شود که قابل ملاحظه نیست.

عنایتی افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۱ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک تا هفت درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد با چهار درجه افزایش به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد با پنج درجه افزایش به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی گفت: شهرستان فریمان با کمینه دمای هوای منفی یک درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۱ ساعت گذشته بوده‌اند.

عنایتی افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۳۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این مدت از ۱۹ ایستگاه هواشناسی خراسان رضوی از ۱۸ ایستگاه گزارش بارندگی ثبت و گزارش شده است که بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه با ۱۶.۸ میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: همچنین از ایستگاه فرودگاهی مشهد ۴.۲ میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.