خروج زنجیره‌ای چندین قطار از ریل در آمریکا باعث گمانه‌زنی درباره دلیل این حوادث شده است.

 خروج زنجیره‌ای قطارها از ریل در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده حوادث اخیر مربوط به خروج چندین قطار از ریل در این کشور ممکن است به روسیه مرتبط باشد.

ترامپ جونیور در این توییت تصریح کرده که این اتفاقات به گزارش‌های پیشین مبنی بر اینکه آمریکا عامل انفجار در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا،نورداستریم بوده مربوط است.

او در توییتر نوشت: «ما در هفته گذشته هر روزه به طور مرتب شاهد خراب شدن قطارها بوده‌ایم. این اتفاق‌ها درست بعد از گزارشی رخ می‌دهند که ما را مقصر از بین بردن خط لوله نورداستریم معرفی می‌کند. با وجود این، حتی یک خبرنگار هم سوال نکرده که ممکن است این اتفاقات نوعی تلافی‌جویی علیه زیرساخت‌های حیاتی ما هستند. امیدوارم که ماجرا این نباشد ولی آیا کسی به این همه تصادف و همزمانی اعتقاد دارد؟»

اشاره ترامپ جونیور به گزارشی از سیمور هرش، روزنامه‌نگار کهنه‌کار تحقیقی در آمریکا است که هفته گذشته فاش کرده بود انفجار خط لوله نورداستریم در دریای بالتیک عملیات مخفیانه‌ای بوده که دستور آن توسط کاخ سفید صادر شده و توسط سیا اجرا شده است.

هرش در آن گزارش فاش کرد غواصان آمریکایی رزمایش نظامی ناتو را پوشش قرار داده و اقدام به کاشت مین در مسیر خط لوله مذکور کرده و سپس از راه دور آن را منفجر کرده‌اند.

وی گفت دو هفته قبل از حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین، بایدن علناً گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا اجازه نخواهد داد خط لوله جدید نورد استریم ۲ افتتاح شود.

هرش ۸۵ ساله که افشاگری درباره کشتار جمعی ۵۰۰ غیرنظامی در ویتنام و شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب در عراق را در کارنامه خود دارد گفت که دستور این عملیات مخفیانه از سوی جو بایدن صادر شده و عملیات با هماهنگی نروژ توسط سیا اجرا شده است.

سوم فوریه (چهاردهم بهمن ماه) بود که به دنبال خروج قطار باری در شهر «فلسطین شرقی» ایالت اوهایو، آتش سوزی بزرگی به وقوع پیوست. حدود ۵۰ واگن این قطار که حامل محموله‌های سمی خطرناک شامل «وینیل کلرید» بود، ابتدا از خط خارج و سپس منفجر شدند.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای، به دنبال این انفجار آتش بزرگی منطقه را درنوردید و مقام‌های آمریکایی ساکنان منطقه را تخلیه کردند.

گاردین گزارش داد، صدها نفر از ساکنان دهکده اوهایو که به دلیل خروج قطار باری از ریل و متعاقب آن سوختن برخی از مواد شیمیایی خطرناک محموله آن دچار وحشت شده‌اند، از مقامات در مورد خطرات احتمالی این فاجعه روی سلامتی خودشان سوال کرده‌اند.

به رغم تشکیل جلسه چهارشنبه شب (دیشب به وقت محلی اوهایو) در فلسطین شرقی که به عنوان نشستس با حضور مقامات محلی، ایالتی و فدرال اعلام شد، مسئولان و نمایندگان شرکت «نورفولک ساترن» اپراتور خط آهن به دلیل «نگرانی برای ایمنی کارکنان خود» در این جلسه شرکت نکردند.

این جلسه در حالی برگزار شد که ساکنان منطقه همچنان به دنبال پاسخ در مورد اثرات بالقوه این حادثه روی آب آشامیدنی هستند. همچنین نگرانی‌هایی در مورد توده‌های عظیم دود و بوهای مداوم در منطقه وجود دارد.

بنا بر روایت این رسانه غربی، به رغم از سرگیری کار مدرسه و حرکت مجدد قطارها، ساکنان فلسطین شرقی و حومه آن همچنان می‌پرسند که آیا هوا و آب برای مردم، حیوانات خانگی و دام‌ها بی خطر است یا خیر.

به رغم وعده مقام‌های خط آهن درباره کمک مالی به صدها خانواده‌ای که در فلسطین شرقی منازل خودشان را تخلیه کردند، این کمک‌ها هنوز به دست خانواده‌ها نرسیده است.

روز پنجشنبه هم یک قطار در میشیگان از ریل خارج شد. این قطار هم حاوی مواد خطرناک بود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.