آژانس خبری تاس امروز (دوشنبه) گزارش کرد، روسیه ۶۸۰ مقام اوکراینی از جمله ۱۱۸ تن از نیروهای مسلح و وزارت دفاع این کشور را به خاطر نقض قوانین مربوط به جنگ شامل استفاده از سلاح علیه غیرنظامیان به جنایات جنگی متهم کرده است.

روسیه: ۶۸۰ مقام اوکراینی متهم به ارتکاب جرایم جنگی هستند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این گزارش از قول رئیس بازرس عمومی روسیه و با اشاره به قانون ۳۵۶ جرایم این کشور، مقام‌های اوکراینی همچنین به استفاده از ابزار و روش‌های جنگی ممنوعه متهم شده‌اند.

"الکساندر باسترکین"، رئیس کمیته تحقیقات روسیه گفت: در حال حاضر تحقیقات در ارتباط با ۶۸۰ اوکراینی در جریان است. در میان اینها، ۱۱۸ نفر شامل فرماندهان و روسای نیروهای مسلح و وزارت دفاع اوکراین نیز دیده می‌شوند.

این مقام مسئول که مستقیما به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گزارش می‌دهد، در ادامه گفت: اتهامات وارده علیه این افراد شامل استفاده از سلاح علیه جمعیت غیرنظامی می‌شود. ۱۳۸ تن از این افراد نیز به صورت غیابی متهم شده‌اند.

در مقابل و بر اساس اعلام دفتر دادستانی اوکراین، مقام‌های این کشور بیش از ۷۰ هزار مورد "جنایت جنگی ارتکابی از سوی روس‌ها" را در جنگ اوکراین ثبت کرده‌اند.

اوکراین هم‌چنین یکسری پرونده‌های کیفری علیه نیروهای روسی گشوده که شامل اعلام جرم علیه رئیس گروه واگنر می‌شود.

هم روس‌ها و هم اوکراینی‌ها هدف قرار دادن غیرنظامیان را در این جنگ رد می‌کنند.

اخیرا نیز جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که به صورت رسمی به این نتیجه رسیده که روسیه در اوکراین مرتکب جنایت علیه بشریت شده؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.