رییس سازمان لیگ کشتی با اشاره به نامه سپاهان برای انصراف از میزبانی کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان گفت: این اقدام نماینده اصفهان چند روز از پیش از آغاز مسابقات غیرحرفه‌ای بود.

یاری: انصراف سپاهان از میزبانی کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان غیرحرفه‌ای بود

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه سپاهان اصفهان در اطلاعیه‌ای انصراف خود را از میزبانی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان اعلام کرد. رویداد بین‌المللی مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان قرار بود که از پنجم تا هفتم اسفندماه سال ۱۴۰۱ در اصفهان و به میزبانی باشگاه سپاهان برگزار شود. قرار بود تیم کشتی فرنگی سپاهان اصفهان و سینا صنعت ایذه به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

حمید یاری در این خصوص اظهار کرد: باشگاه سپاهان روز چهارشنبه متنی را به سازمان لیگ ارسال کرد و در خصوص برخی موضوعات داخلی بنا داشت تا این رویداد را به زمان دیگری موکول کند. به یکباره روز گذشته این باشگاه با یک کار غیرحرفه‌ای در خصوص انصراف این تیم از باشگاه‌های جهان اقدام کرد.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی بیان کرد: هنوز فدراسیون کشتی نسبت به این خبر که بر روی باشگاه سپاهان منتشر شد، عکس‌العملی نشان نداده است. در صدد هستیم تا این موضوع را از طریق هیئت کشتی استان اصفهان و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدا نشست‌های مختلفی برای هماهنگی برگزاری این مسابقات در فدراسیون و باشگاه سپاهان صورت گرفت و پس از جمع‌بندی نهایی نیز تفاهم‌نامه‌ نهایی منعقد شد. باید بگویم با توجه به سطح بالای حرفه‌ای‌گری در باشگاه سپاهان، اقدام آنان بسیار غیرحرفه‌ای بود. نتیجه نهایی برگزاری این مسابقات قرار است در جلسه‌ای میان رییس فدراسیون کشتی تا فردا مشخص شود.

یاری افزود: هدف از برگزاری رقابت لیگ حمایت مالی از کشتی‌گیران است. با توجه به در پیش بودن رقابت رنکینگ‌دار و قهرمانی آسیا سرمربی تیم ملی شرایطی را تعیین کرد که حضور ملی‌پوشان در سپاهان کاپ معاف هستند. با توجه به تقویم اتحادیه جهانی رقابت جام باشگاه‌های جهان به عنوان سپاهان کاپ صحیح‌تر است و بیشتر این رویداد یک تورنمنت است. مطرح شدن جام باشگاه‌های جهان بیشتر توسط اصحاب رسانه‌ مطرح شده است.

وی ادامه داد: تنها رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در گذشته با حمایت فدراسیون کشتی در کشور اوکراین برگزار شد. هم‌اینک برگزاری چنین تورنمنت‌هایی در قالب کاپ باشگاهی مطرح می‌شود.

رییس سازمان لیگ کشتی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌های خارجی دلیل انصراف سپاهان را علاقه‌مند نبودن تیم‌های سایر کشورها برای حضور در ایران دانسته‌اند، گفت: چنین اخباری به هیچ عنوان صحت ندارد. بلکه برای سپاهان کاپ نیز تیم‌هایی از کشورهای مجارستان، صربستان، ارمنستان، قزاقستان و هندوستان اعلام آمادگی کردند. باید گفت یکی از شرایط مهم در این رقابت‌ها حضور تیم کامل (بیش از ۸ کشتی‌گیر) است تا ورزشکاران بتوانند در این رویداد خود را محک جدی بزنند. باید این نکته را هم یادآور شوم رقابت در کشتی فرنگی با آزاد متفاوت است و کشورها تک ستاره‌های مختلفی را در اوزان مختلف در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.