محدوده ناامن و پاتوق معتادان در بزرگراه هاشمی رفسنجانی به بوستان هزارمتری تبدیل شد.

تبدیل پاتوق معتادان به بوستان هزارمتری / بوستان‌های تکه دوم پایتخت بیشتر شد

به گزارش قدس آنلاین، در بزرگراه نیایش، محدوده بلوار فرحزادی، سال‌های سال فضای سبزی با درختانی بلند و به شکل تکه‌ای جنگل‌گونه وجود داشت با واحدهای مسکونی در اطرافش، اما ساکنان امکان استفاده از آن را به‌ویژه با تاریک شدن هوا نداشتند. در این حال و هوا تکه سبز جنگل‌گون محله به پاتوق معتادان تبدیل شده بود. از طرف دیگر هم با توجه به قرار داشتن محدوده یادشده در حریم بزرگراه، سارقان و کیف‌قاپان از این فضا برای خفتگیری و خالی کردن کیف‌ رهگذران استفاده می‌کردند.

اما با گلایه‌های متعدد شهروندان و درخواست‌های مکرر آنها حالا این مکان به بوستانی با امکانات متعدد تبدیل شده است. به گونه‌ای که در تاریکی شب این تکه روشنایی دارد و می‌توان در آن ورزش کرد. «علی‌اصغر طاهری»، سرپست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲، می‌گوید: «پس از بررسی درخواست‌های شهروندان، فضای جنگل‌گونه به بوستان هزار متری نخلستان تبدیل شد که در محوطه‌اش معبرسازی انجام گرفت و با نصب نیمکت، سطل زباله، ۳ برج نوری و وسایل بدنسازی امکان حضور شهروندان وجود دارد.»

علاوه بر این بوستان، در خیابان شهدای صادقیه شمالی هم فضای سبزی وجود داشت که پس از معبرسازی و نصب پایه چراغ و کاشت گل و گیاه اکنون شهروندان از آن به‌عنوان پاتوق محلی استفاده می‌کنند. طاهری می‌گوید: «با تبدیل این فضاها به بوستان، تعداد بوستان‌های منطقه ۲، از ۲۱۱ به ۲۱۳ رسید و شهروندان بیشتری می‌توانند از امکاناتشان استفاده کنند.»

منبع: روزنامه همشهری

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.