همزمان با دومین روز برگزاری پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم، سه نمایش از استان‌های گلستان، تهران و مازندران در روستای کردر رضوی شهرستان میناب اجرا شد.

هنردوستان هرمزگانی در جشنواره ملی آسمان هشتم به تماشای سه نمایش نشستند

به گزارش قدس آنلاین، ویژه‌برنامه‌های نمایشی دومین روز این جشنواره از ساعت ۱۵:۳۰ عصر چهارشنبه با نمایش «دختران مسجدی روستای ما» به نویسندگی پژمان شاهرودی و کارگردانی فاطمه احمدی از شهرستان گرگان در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی آغاز شد.

هنردوستان استان هرمزگان یکساعت بعد به تماشای «طوبی» به نویسندگی و کارگردانی زهرا هداوندخانی از شهرستان پیشوا در استان تهران نشستند.

«قرقی» نیز سومین نمایشی بود که به نویسندگی مهیار هزارجریبی و کارگردانی حمیدرضا قاچانی از شهرستان بهشهر مازندران به روی صحنه رفت و با استقبال گرم و گسترده علاقه‌مندان همراه بود.

نمایش «به افق محل» به نویسندگی و کارگردانی داود رمضان‌زاده از کانون فرهنگی هنری سجادیه شهرستان میناب، «خود کرده را تدبیر نیست» با نویسندگی و کارگردانی حسین گلچین‌زاده از استان خوزستان از جمله نمایش‌هایی بودند که در نخستین روز از برگزاری پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم به روی صحنه رفتند.

«دشمن آشکار» به نویسندگی کاظم ذاکری و کارگردانی عبدالله ذاکری از کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی و «وصیت» به نویسندگی و کارگردانی خالد رحیمی شهواری از کانون فرهنگی هنری اباعبدالحسین(ع) روستای شهوار شهرستان میناب نیز در نوبت عصر نخستین روز از جشنواره اجرا شدند.

فردا؛ رقابت گروه‌های سرود

در نوبت صبح فردا پنجشنبه نیز ۱۳ گروه سرود نیز از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌های مختلف در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی با هم رقابت می‌کنند.

پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم که از روز گذشته با حضور ۳۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های تئاتر، سرود، کتابخوانی و کلیپ رضوی به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(ع) در روستای کردر رضوی آغاز به کار کرده است، فردا پنج‌شنبه با معرفی و تجلیل از برترین‌ها این دوره از جشنواره به کار خود پایان می‌دهد.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) استان هرمزگان در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی میناب راه‌اندازی و مبتکر برپایی جشن‌های مردمی رضوی شده است.

این مجموعه فرهنگی تاکنون ۱۶ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم و سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را برگزار کرده است.

«آسمان هشتم»؛ نخستین جشنواره مردمی با موضوع فرهنگ رضوی

جشنواره «آسمان هشتم» از سلسله برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی حضرت امام رضا (علیه السلام) ویژه روستاهای سراسر کشور و نخستین جشنواره مردمی با موضوع فرهنگ رضوی در کشور است.

این جشنواره مردمی از سال ۸۶ با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، نشر شعائر دینی، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها و ایجاد فضای رقابت و نشاط معنوی توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

جشنواره «آسمان هشتم» در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

«کردر رضوی»؛ تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در نشر فرهنگ رضوی

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت دو هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آنها ذاکری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.