درحالی که روسیه وارد دومین سال از جنگی شده که مجموعه غرب به رهبری آمریکا مقابلش ایستاده اند، اکنون ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در این مرحله از تقابل با غرب، نگران خرابکاری‌ها و جاسوسی‌ها است.

نگرانی پوتین نسبت به عملیات خرابکاری و جاسوسی غرب

به گزارش قدس انلاین، پوتین به سرویس امنیت فدرال روسیه تاکید کرده است که فعالیت خود برای مقابله با روند صعودی جاسوسی و خرابکاری علیه روسیه توسط اوکراین و غرب را افزایش دهند.

براساس این گزارش، پوتین در یک سخنرانی برای مقام‌های روسیه، گفته است که سرویس امنیت فدرال باید گروه‌های خرابکاری که از اوکراین وارد روسیه می‌شوند را متوقف کند، حفاظت از زیرساخت‌ها را افزایش دهد و جلوی احیای تروریست یا گروه‌های افراطی توسط سرویس‌های امنیتی غربی داخل روسیه را بگیرند.

رئیس جمهور روسیه با روایت سابقه‌ای از فعالیت سرویس‌های جاسوسی غرب، بیان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی غربی به صورت سنتی در روسیه فعال بودند و اکنون آنها منابع فردی، تکنیکی و دیگر منابع اضافی را علیه ما استفاده می‌کنند. ما باید به شکل مناسب به این اقدامات پاسخ دهیم.

وی همچنین به سرویس امنیت داخلی دستور داده است تا از ورود تسلیحات غیرقانونی به روسیه جلوگیری کنند و امنیت را در ۴ منطقه اوکراین که به تازگی الحاق آنها را به فدراسیون روسیه اعلام کرده، بالا ببرند.

پوتین به آژانسی که خود زمانی مدیریت آن را برعهده داشت، گفت که باید تمام فعالیت‌های ضد اطلاعاتی خود را افزایش دهد.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اهمیت محرمانه بودن تجهیزات و تسلیحات اخیر کشور، افزود: اطلاعات مهم درباره سیستم‌های کنترل ارتش و ساختارهای اجرای قانون، شرکت‌های صنعت دفاعی، فناوری‌های حیاتی و اطلاعات شخصی باید مورد حفاظت قرار گیرد.

از زمان شروع جنگ اوکراین مسکو شاهد حملات پهپادی به خاک خود، حمله هکری به رسانه‌های طرفدار دولت و ترور دختر یکی از چهره‌های برجسته طرفدار کاخ کرملین بوده است.

برخی مدعی هستند که ده‌ها حمله به زیرساخت‌های راه آهن روسیه با هدف اخلال در تردد نظامی این کشور انجام شده است. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرده است که این ماه سه روس که در «فعالیت‌های تروریستی» در زیرساخت راه آهن در منطقه «اورالز» دست داشتند را دستگیر کرده است.

در آخرین نمونه از اخلال ناشی از حمله سایبری، وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلان کرد که هکرها روز سه‌شنبه باعث شدند که شبکه‌های محلی هشدارهای غلط برای پناه گرفتن به مردم صادر کنند.

براساس این گزارش، پوتین همچنین در سخنرانی دیروز خود با تمرکز بر حوزه های اولویت فعالیت سرویس امنیت فدرال، حمایت ضد جاسوسی از یگان های عمل کننده ارتش در اوکراین و مبادله اطلاعات مهم تاکتیکی، را مهم توصیف کرد.

به گفته پوتین ادامه کمک این نهاد اطلاعاتی و امنیتی به نیروهای مسلح و گارد ملی در اجرای عملیات ویژه نظامی در اوکراین، از راه هایی مانند حمایت ضدجاسوسی از یگان های ارتش و مبادله سریع اطلاعات مهم تاکتیکی، از اهمیت برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.