نخست وزیر پیشین قطر چهارشنبه شب اعلام کرد که من معتقدم توافق موسوم به « ابراهیم» مشکلات را حل نخواهد کرد؛ چرا که ما داریم از عادی سازی روابط با اسرائیل صحبت می کنیم.

نخست‌وزیر سابق قطر: عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشکلات را حل نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر پیشین قطر چهارشنبه شب اعلام کرد که دستیابی به صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نیازمند به مسئولانی است که به این امر معتقد باشند و به دنبال آن باشند.

حمد بن جاسم آل ثانی تاکید کرد که توافق موسوم به « ابراهیم» مشکلات را حل نخواهد کرد، متأسفم که این مطلب را می گویم، چرا که ما داریم از عادی سازی روابط صحبت می‌کنیم.

وی درادامه افزود: موضوع فلسطین را دنبال می کنم و رویای من این است که ببینم این مشکلات حل شده است و فلسطینیان در صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

بن جاسم تاکید کرد: «هنگامی که در سمت نخست‌وزیری بودم ، روزانه با اسرائیلی‌ها سخن می گفتم، اما برای ایجاد یک ایده جدید بدون چشم انداز یا هدف صلح، انجام همه این کارها خیلی زود است، مگر اینکه برنامه‌ای برای انجام دادن داشته باشیم، به همین دلیل است که قطر هنوز توافق نامه ابراهیم را امضا نکرده و احتمالاً هم هیچ وقت امضا نخواهد کرد».

نخست وزیر پیشین قطر تصریح کرد: از این عادی سازی روابط چه چیزی نصیبمان می شود؟

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

سپتامبر ۲۰۲۰ بحرین و امارات اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند؛ اقدامی که براساس طرح «ابتکار عربی» سال ۲۰۰۲ عربستان سعودی و توافقنامه اسلو ـ که مورد تأیید این دو کشور نیز قرار داشت ـ قرار بود پس از حل مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین انجام شود، اما بحرین به همراه امارات با خیانت به ملت فلسطین، به‌یک‌باره عادی سازی روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نگاهی به سازشکاران جهان عرب نشان می‌دهد که توافق با رژیم صهیونیستی نه تنها عائدی برای آنها و حتی کشورشان نداشته، بلکه موجب سقوط شخصیت آنها و جایگاه سیاسی‌شان شده و دست آخر با خفت مُردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.