در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر تنگه تایوان، وزیر دفاع این جزیره امروز (دوشنبه) هشدار داد که تایوان در سال جاری میلادی به دلیل احتمال "ورود ناگهانی" ارتش چین به مناطق نزدیک این جزیره، باید در حالت "آماده باش" قرار بگیرد.

هشدار تایوان نسبت به «ورود ناگهانی ارتش چین» به نزدیکی این جزیره

به گزارش قدس آنلاین، چین در سال‌های اخیر فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده است؛ اما با این حال تایوان هنوز گزارشی از رویدادی مبنی بر ورود نیروهای چینی به منطقه مجاور این جزیره منتشر نکرده است.

«چیو کو-چنگ»، وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوالات قانونگذاران در پارلمان گفت: هم‌زمان با اینکه تایوان مبادلات نظامی خود را با ایالات متحده آمریکا افزایش می‌دهد؛ موضوعی که پکن را خشمگین می‌کند، ارتش آزادی‌بخش خلق چین احتمالا بهانه‌هایی پیدا می‌کند تا وارد مناطق نزدیک مرز هوایی و دریایی تایوان شود.

وی در ادامه ادعای خود عنوان داشت: ارتش آزادی‌بخش خلق چین احتمالا به طور ناگهانی وارد مناطق مجاور تایوان شود. بنده این اظهارات را در سال جاری میلادی عنوان می‌کنم و این بدان معناست که چینی‌ها در حال انجام چنین مقدماتی هستند. اگر آن‌ها مجبور شوند، از زور و اجبار نیز استفاده خواهند کرد.

وزیر دفاع این جزیره در ادامه تاکید کرد: چین به دنبال این است تا به بهانه برخی موارد، مشکلاتی را ایجاد کند. ارتش آزادی‌بخش خلق چین حدود ۱۰ فروند هواپیما و کشتی را در روز به نزدیکی تایوان می‌فرستد که برخی‌ از آن‌ها از خط میانی تنگه تایوان عبور می‌کنند.

وی در پایان گفت: از آنجایی که چین توافقنامه‌ای را درخصوص حرکات نظامی در تنگه تایوان از بین برده است، تایوان آماده‌سازی‌هایی را انجام داده تا درصورتی که بالون‌ها و پهپادهای چینی وارد تایوان شوند، اولین شلیک را انجام دهد.

چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و تایوان متعهد شده که اگر نیروهای مسلح چین وارد تایوان شوند، این جزیره این حق را دارد تا از خود دفاع کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.