۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 855421

وزارت خارجه چین به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

واکنش چین به بیانیه مشترک ایران و آژانس

به گزارش  قدس آنلاین، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که به باور پکن، پایبندی کامل و موثر، راه درست در راستای پیشرفت در مساله هسته‌ای ایران است.

نینگ در نشست روزانه وزارت خارجه چین با اشاره به این بیانیه مشترک گفت: آمریکا باید در راستای تحقق نتایج گفت‌وگوها، هر چه سریع‌تر تصمیمی سیاسی اتخاذ کند.

در پایان سفر ۲ روزه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه کشور، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به نتایج و دستاوردهای سفر گروسی به ایران در پیامی توییتری، برداشتن دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای ایران را نتیجه قطعی تصویب قطعنامه (خردادماه) آمریکا و تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس، و فرانسه) در شورای حکام آژانس علیه تهران خواند و تاکید کرد که خنثی‌سازی این اشتباه راهبردی و غیرمسئولانه کار ساده‌ای نیست.

اولیانوف همچنین در توییت دیگری نوشت که برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز (دوشنبه) شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی می‌شود.

گروسی در بازگشت از تهران در نشستی مطبوعاتی با ابراز خرسندی از مذاکرات اخیر با تهران، درباره «پاسخ ایران در خصوص ادعاهای پادمانی برخی رسانه‌ها» گفت که روح این دیدار درباره آغاز اجرای برخی تمهیدات ملموس در این راستا بود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرامت سلیمی ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    یکی از اشنایان بنده 15 سال است که دکترای انرژی هسته ای دارد و سالهاست که در یک باغ در 10 کیلومتری شهرستان فسا کار می کند. روزها ابیاری می کند و به درختان می رسد و شبها هم به عنوان نگهبان در باغ می خوابد تا پول بیشتری گیرش بیاد.