رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی طی یک ماه گذشته ۸۳.۵۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۸۴ درصدی شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار کرد: با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک ماه اخیر از ۷۳ مورد در سیزدهم بهمن ماه امسال به ۱۳۴ مورد در سیزدهم اسفند ماه رسیده است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی شمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه افزایش یافته است به گونه ای که با رشد حدود ۷۸ درصدی از ۱۸ مورد در سیزدهم بهمن ماه امسال به ۳۲ مورد در سیزدهم اسفند ماه افزایش یافته است.

وی افزود: در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان بیان کرد: متاسفانه بحران کرونا نه تنها به پایان نرسیده، بلکه آمار مبتلایان افزایش یافته است که در این شرایط رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک بسیار مورد تاکید است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تزریق نکردن دز یادآور زمینه شدت عوارض بیماری و تبادل اطلاعات ژنی و جهش ژنی بیماری را فراهم می‌کند و با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا مورد تاکید است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.