رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲ رقمی شدن تعداد مرگ و میر کرونا در استان خراسان رضوی پس از چهار ماه و افزایش تعداد بستری‌شدگان ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ در این استان خبر داد.

تعداد مرگ و میر کرونا در خراسان رضوی پس از چهار ماه ۲ رقمی شد

به گزارش قدس انلاین، دکتر محمد پهلوان  افزود: طی چهار ماه گذشته حتی در برخی از روزها میزان مرگهای ناشی از این بیماری صفر بوده است.

وی اضافه کرد:خوشبختانه در موج ششم اوجگیری کرونا تاکنون فوتی ناشی از کووید ۱۹ در بین کودکان نداشته ایم اما ابتلا در بین کودکان در این موج زیاد است و حدود ۲۰ درصد موارد را شامل می‌شود.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از پنجم بهمن ماه امسال وارد موج ششم کرونا شده‌ایم که اومیکرون سویه غالب این موج است. 

پهلوان افزود: از یک ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آماده باش کامل برای مقابله با موج ششم است به طوری که قرارگاه مدیریت کرونا در این دانشگاه به صورت شبانه‌روزی فعال است و جلسات آن به طور مستمر برگزار می‌شود و با توجه به تجربه‌های قبلی تمام تلاش بر این است که کمترین مرگ و میر و تبعات را داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هزار و ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۲۱۴ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبتهای ویژه تحت مراقبت و بستری قرار دارند. 

پهلوان تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی طی روز گذشته را ۳۶۴ نفر عنوان کرد که ۲۶۶ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته مراجعات سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش چشمگیری یافته و از چند روز گذشته تعداد مراجعان سرپایی در حال کاهش است و از سوی دیگر تعداد مراجعان بستری روند افزایشی قابل توجهی دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از تختهای اختصاص یافته به بیماران کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اشغال شده است.
پهلوان افزود: از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ تخت اختصاص یافته به بیماران کرونایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۵۰۰ تخت آی.سی.یو پیش بینی شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ تن رسید ،همچنین ۲ هزارو ۷۴۴ مورد جدید در بیمارستان های کشور بستری شدند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.