وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که گزارش‌های روزنامه «وال استریت ژورنال»، مبنی بر وجود اختلاف در روابط ریاض و ابوظبی «اغراق‌آمیز» است.

بن‌فرحان به سوالات درباره اختلافات عربستان و امارات پاسخ داد

به گزارش قدس انلاین، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی به گزارش‌های روزنامه «وال استریت ژورنال» که حاکی از واگرایی در روابط کشورش با امارات بود، پاسخ داد.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی تأکید کرد که گزارش‌ها مبنی بر وجود اختلاف در روابط کشورش با امارات «اغراق‌آمیز» است.

بن فرحان تصریح کرد: تصمیمات کشورهای تولید نفت عضو «اوپک پلاس» منعکس‌کننده اجماع درون این سازمان است و عربستان باور دارد که سیاست فعلی‌اش مبنی بر عدم افزایش تولید نفت در سال جاری درست است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: ما همیشه گفته‌ایم که متعهد به ثبات بازار هستیم؛ وزیر نیرو احساس می‌کند بازار تا پایان سال نیازی به تغییر در میزان تولید ندارد.

او ادامه داد: همه تصمیمات اوپک و اوپک پلاس از طریق گفت‌وگوهای بسیار فشرده بین همه شرکا اتخاذ می‌شود. هر اظهارنظری که از طرف شرکای خود اوپک پلاس می‌بینم نشان‌دهنده این اجماع است. کشورهای  صادرکننده نفت عضو سازمان «اوپک» و با سایر کشورها از جمله روسیه هماهنگی دارند.

پیش‌تر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی اعلام کرده بود که مقاماتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این روزنامه گفته‌اند عدم حضور «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات و «محمد بن سلمان» در مراسم‌هایی به میزبانی یکدیگر اقدامی عمدی بوده و نشان‌دهنده شکاف‌های در حال گسترش میان امارات متحده عربی و عربستان سعودی است.

 این روزنامه در ادامه گزارشش نوشته بود: امارات و عربستان با آنکه هنوز هم متحد یکدیگر محسوب می‌شوند در چندین زمینه با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند که در رقابت‌های دو کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش نفوذ در بازارهای جهانی نفت و همچنین اختلاف‌ها بر سر مسیر حرکت جنگ یمن ریشه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.