وزیر خارجه روسیه گفت: باتوجه به موضع کی‌یف، مسکو در حال حاضر هیچ شانسی برای مذاکره با اوکراین نمی‌بیند.

لاوروف: هیچ شانسی برای مذاکره با اوکراین وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که این کشور در حال حاضر هیچ شانسی برای مذاکره با اوکراین متصور نمی‌شود.

لاوروف گفت: آیا حرف‌های ولودیمیر زلنسکی(رئیس جمهور اوکراین) را شنیده‌اید؟ آیا کسی فرمانی که او سپتامبر سال گذشته مبنی بر ممنوعیت مذاکره امضا کرد را به یاد دارد؟

وی تاکید کرد: حتماً آخرین اظهارنظرات را هم شنیده‌اید. بیل برنز(مدیر سی‌آی‌ای) بنا به دلیلی دیروز(پنجشنبه) گفت که روسیه هیچ نشانه‌ای از کوتاه آمدن بروز نمی‌دهد. درست؛ اما آیا زلنسکی چنین نشانه‌ای بروز داده!؟

به گفته لاوروف، زلنسکی همزمان با برنز، تاکید کرده که او هرگز با پوتین بر سر میز مذاکره نخواهد نشست و اینکه اوکراین به هر طریق ممکن پیروز خواهد شد!

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: غرب به‌دنبال بهانه‌ای بود تا به خاک روسیه پنجه بیندازد. آنها منتظر فرصت بودند تا این کار را انجام دهند چون از مدت‌ها پیش روسیه را به عنوان بازیگری مستقل دیده بودند؛ بازیگری که شاید قدرت اقتصادی چین یا هندوستان را نداشته باشد؛ اما به هرحال جزو اقتصادهای پیشرو جهان بوده و در عرصه بین‌الملل، جایگاه اخلاقی و سیاسی نسبتاً وزین و مهمی داشته و در مسائلی که برای کشورهای در حال توسعه اهمیت حیاتی دارد، از عدالت حمایت می‌کند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.