استاندار خراسان جنوبی گفت: نیازها و درخواست‌هایی در حوزه انتظامی وجود دارد که ارتقای ساختار انتظامی استان یکی از آنها است.

استاندار خراسان جنوبی: ساختار انتظامی استان نیاز به ارتقا دارد

به گزارش قدس آنلاین،  جواد قناعت روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی که با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد، افزود: به نمایندگی از شورای تامین استان چند درخواست را مطرح می‌کنم و اگرچه اقدامات خوبی صورت گرفته اما با حجم کاری که نیروی انتظامی در سطح استان دارد نیازمند توجه ویژه و حمایت بیشتر است.

وی ارتقای ساختار انتظامی استان به درجه یک را از جمله این درخواست‌ها ذکر کرد و گفت: خراسان جنوبی در مسیر کریدور جنوب به شمال، شرقی‌ترین استان کشور و دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است لذا انتظار داریم شاهد ارتقای ساختار انتظامی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اجرای دقیق طرح‌های آمایش ایستگاه‌های بازرسی در سطح استان، توسعه هوشمندسازی خدمات و فعالیت‌های فراجا، تخصیص اعتبارات ویژه امنیتی به استان برای تقویت و توسعه اماکن انتظامی و تجهیز پلیس به ابزارهای هوشمند کشف جرایم از دیگر انتظارات است.

وی افزود: در زمینه انسداد مرزها نشستی با حضور استانداران استان‌های مرزی برگزار و موضوع پیگیری شد لذا درخواست داریم زمینه تشکیل انسداد مرزی فراهم شود.

قناعت خواستار رفع کمبود نیروی انسانی و ضرورت تامین نیروی کارآمد با توجه به تعدد و گستردگی ماموریت‌ها در استان شد و گفت: با توجه به پهناوری و گستردگی استان و فاصله بین شهرها نیاز است توجه ویژه به این استان شود.

وی عنوان کرد: لزوم مطالعه یکپارچه کویر خارج از حدود استانی و توجه خاص به یگان ویژه با توجه به اغتشاشات اخیر از دیگر انتظارات استان است زیرا مشکلاتی رخ می‌دهد که از طریق همدلی و همراهی نیروهای مسلح پیگیری و رفع می‌شود و اعضای شورای تامین استان جان بر کف پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش گفت: زمانی که سخن از نیروی انتظامی ایران اسلامی می‌شود باید به پلیس از دیدگاه مبانی اسلام ناب نگریسته شود زیرا این نهاد مقدس برای اعمال دو اصل مهم و کلیدی دینی یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر از طریق حاکمیت دولت اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: ماموریت‌های اصلی برای نیروی انتظامی جان برکف که براساس مواد قانون تشکیل نیروی انتظامی بیان شده، سه اصل مهم بوده که اولی برقراری نظم و امنیت است.

قناعت با بیان اینکه نظم و امنیت از موضوعات اساسی و کلیدی هر کشوری است گفت: تامین آسایش عمومی و فردی آحاد مردم و نگهبانی و پاسبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران از دیگر مسئولیت‌های نیروی انتظامی است.

وی اضافه کرد: پرداختن به این ماموریت‌ها فرصتی مغتنم را می‌طلبد لیکن با الهام از منویات امامین انقلاب، می‌توان توقعاتی از نیروی انتظامی داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جریان انقلابی و مردم کشور که پای نظام، انقلاب و ولایت ایستاده و جوانان خود را به قربانگاه فرستاده‌اند تا امروز نهال جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک درخت قدرتمند شود نیز توقعاتی از نیروی انتظامی دارند.

وی افزود: حفظ امنیت و تلاش برای رفع ناامنی از جمله این توقعات است و نیروی انتظامی پناهگاه مردم و مظهر عطوفت، محبت و تدبیر است.

قناعت گفت: نیروی انتظامی ما مظهر قدرت، عزت و رحمت است و برخلاف پلیس‌های کشورهای دیگر، مسئولیت مردمی دارد همانطور که در اغتشاشات اخیر نظام سلطه و برخی از وابستگان در داخل تلاش کردند مردم را از نیروی انتظامی جدا کنند و موفق نشدند چون نیروی انتظامی در وسط میدان و از جنس مردم است.

وی در نظر گرفتن حساسیت‌های مردم، قاطعیت در برخورد با هنجارشکنان، امانتداری و پاکدامنی، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی را از دیگر انتظارات مردم از نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: فرماندهان نیروی انتظامی در سطوح ملی و استانی جزو مومن‌ترین و ساده زیست‌ترین افراد بوده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی مودب و اهل تفاهم با مردم بودن را از دیگر توقعات برشمرد و اظهار داشت: مردم در کنار نیروی انتظامی احساس امنیت و آرامش می‌کنند همچنین حفظ سلسه مراتب اداری و ایجاد نظم مطلوب، وظیفه‌شناسی و خدمتگزاری با رعایت قانون، اقتدار و سلامت معنوی و قانونی، استفاده از دانش روز و فناوری‌های نوین از نیروی انتظامی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: اقتدار قانونی وظیفه دولتمردان، مرجع قضایی و بزرگان در سطوح ملی است که با حمایت‌های لازم برای نیروی انتظامی ایجاد کنند، خوشبختانه مسئولان و بزرگان تا الان در کشور حمایت‌های لازم را نسبت به مجموعه انتظامی داشتند که نیاز است این اقتدار با همان صلابت و اقتدار ادامه یابد.

قناعت با اشاره به مسئولیت مهم مبارزه جدی با فساد توسط نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با فساد و شرارت‌ها قرار دارد و ۱۳ هزار شهید انتظامی در کشور و ۱۶۳ نفر در استان گویای این مطلب است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از دانش روز و فناوری‌های نوین افزود: نیروی انتظامی باید کم کم خود را از حالت سنتی خارج کرده و به‌روز رسانی کند که شاهد این اتفاقات خوب هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت: مدیریت جهادی به معنای استقرار نیروهای انقلابی، جوان، ولایی و جهادی، با نشاط و انگیزه در پست‌های کلیدی و حساس نیروی انتظامی است که امیدواریم شاهد این اتفاقات خوب در سطح کشور و استان باشیم.

وی اظهار داشت: اقدامات و کارهای خوبی در نیروی انتظامی صورت گرفته که انتظار داریم شتاب و جهش بیشتری پیدا کند.

در این آیین با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای شورای تامین استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن قدردانی از خدمات سردار "ناصر فرشید" فرمانده سابق انتظامی استان، سرهنگ "حسن شجاعی‌نسب" به عنوان فرمانده انتظامی خراسان جنوبی معرفی شد.

وی پیش از این جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بود و در رده‌های مختلف انتظامی فعالیت داشته است.

همچنین از خانواده شهید حسن الوندی از شهدای انتظامی خراسان جنوبی که سال ۱۳۸۲ در فاریاب کرمان حین تعقیب اشرار به شهادت رسید، تجلیل شد و سه نفر از اعضای وابسته به فراجا در استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.