عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیرحضوری سبب مهار تورم و رشد تولید می‌شود.

مهار تورم و رشد تولید با شهرداری غیرحضوری

به گزارش قدس آنلاین، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در پیامی، گفت: تحقق شهرداری غیرحضوری سبب مهار تورم و رشد تولید می‌شود. متن این پیام بدین شرح است:

تحقق شهرداری غیر حضوری سبب رشد تولید و مهار تورم خواهد شد

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.
بهاری دیگر از راه رسید و سالی دیگر نو شد. سالی که گذشت باید درسی باشد در راستای مسیر پیش رویمان که از کاستی‌ها و نقصان‌ها بگذریم و راه پیشرفت را در پیش بگیریم.

در این مسیر همه باید دست در دست یکدیگر نهیم.
سال نو را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و همه هموطنان عزیز به ویژه شهروندان تهرانی تبریک می گویم و امیدوارم سالی سرشار از برکت و آبادانی را در پیش رو داشته باشند.

اما بر طبق سنت هر ساله فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال نو و انتخاب شعار سال باید نصب العین همه باشد و آنچه که در سخنرانی ایشان مورد توجه و اهمیت بود وظیفه همه در مهار تورم و افزایش تولید است‌.

آری همه ما از مسئولان، دولتمردان، دست اندر کاران و مردم وظیفه داریم در این راه بکوشیم. بی گمان کشور در گذرگاه و پیچ تاریخی قرار دارد که گذر از آن تنها همدلی و حس مسئولیت همه در هر ارکانی را می‌طلبد ولو سهمی اندک از جانب یک فرد باشد ولو به قدر خرید یک بسته کوچک اما از تولید داخل. و بی شک اینها اگر در کنار هم جمع شوند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

تمام تلاش ما در مدیریت شهری این بود که دست مافیای فساد را از بزنگاه‌های اقتصادی کوتاه کنیم امروز گرانی و تورم در جامعه وجود دارد اما رفع این گرانی و تورم عزم همه را می‌طلبد، مسئولیت اجتماعی همه را می‌طلبد. با حمایت از تولید داخل آن هم در عمل نه حرف، با عدم حمایت از گران فروشان، با برخورد قاطع و بدون اغماض با خاطیات و سوداگران و آنان که در صدد گل آلود کردن فضای اقتصادی کشور هستند آن هم در رده‌های بالا.

در یک‌سال و نیم گذشته تمام تلاش ما در مدیریت شهری این بود که دست مافیای فساد را از بزنگاه‌های اقتصادی کوتاه کنیم که در این مسیر دست اندازی های فراوان به وجود آوردند اما با عزمی راسخ‌تر این مسیر را ادامه می‌دهیم.

هدف ما این است که شهرداری غیر حضوری را محقق کنیم چرا که با غیر حضوری شدن فرایند ها از قبیل صدور مجوزها، سرعت اقدامات افزایش و هزینه‌ها کاهش می‌یابد، بر اعتماد عمومی افزوده می‌شود، فساد کاهش می‌یابد و در نتیجه جذب سرمایه گذار نیز رخ می‌دهد و همه اینها سبب رشد تولید خواهد شد. از طرفی با غیر حضوری شدن فرایند ها شاهد ارزان اداره شدن شهر هم خواهیم بود که این مهم نیز در کاهش تورم تأثیر بسزایی دارد. لذا تحقق این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند در رشد تولید و مهار تورم مؤثر واقع افتد.

اما باید بدانیم که مردم و شهروندان نیز سهمی قابل توجه در تحقق این مهم دارند.

فساد در جایی ریشه می دواند که فرد یا افرادی بخواهند از آن در جهت منافعشان سود برند پس باید به این باور برسیم که منفعت جمع را بر منفعت فرد رجحان دهیم. شاید این جمله سال‌ها به صورت شعار بیان شده اما امروز باید به مرحله عمل درآید. مهار تورم تنها با یاری مردم و عزم جدی مسئولان امکان پذیر است، رشد تولید با حمایت مردم و دلسوزی مسئولان میسر می‌شود. در این راه باید هر کس که کاری از دستش بر می‌آید مضایقه نکند همچنانکه رهبر معظم انقلاب این فرمان بسیج همگانی را صادر کردند که «کسانی که دستشان می‌رسد کاری انجام دهند» این گفته رهبر معظم به معنای بسیج همگانی در عرصه اقتصادی است.

پس سال آینده بهترین محمل برای همدلی ایرانیان در عمل به مسئولیت اجتماعی خویش در هر رده و جایگاهی که هستند می‌باشد و باور داشته باشیم که با این کار از این گذرگاه مهم تاریخی عبور خواهیم کرد به فضل الهی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.